Analiştii Raiffeisen văd o cădere cu 30% a afacerilor Alumil

Autor: Andrei Chirileasa 10.06.2010

Analiştii firmei de brokeraj Raiffeisen Capital & Investment (RCI) estimează că afacerile consolidate ale producătorului de profile din aluminiu Alumil Rom Industry (ALU) vor scădea în acest an cu 30%, la 60,2 mil. lei (14,3 mil. euro), faţă de prognoza anterioară care indica un declin de 15%. Profitul net al Alumil ar putea scădea cu peste 60% faţă de anul trecut, la 2,5 mil. lei.

"Rezultatele pe primul trimestru ale Alumil arată o scădere abruptă a vanzărilor şi primele pierderi operaţionale. Deşi ne aşteptam ca afacerile Alumil să scadă din cauza cererii slabe din sectorul construcţiilor, magnitudinea contracţiei (de 50%) ne-a luat prin surprindere. Startul foarte slab de an şi lipsa unor semnale care să sugereze schimbarea trendului descendent pe termen scurt, ne determină să credem că anul 2010 va fi mai greu decat 2009 pentru companiile cu afaceri legate de sectorul construcţiilor", susţin analiştii Raiffeisen.

Alumil, care produce tamplărie din aluminiu pentru geamuri de tip termopan, a avut în primul trimestru afaceri de 10,7 mil. lei, în scădere cu 50%, şi pierderi de 0,3 mil. lei, faţă de un profit de 3,1 mil. lei în primul trimestru al lui 2009.

Analiştii Raiffeisen consideră însă că anul trecut Alumil a reuşit să se descurce bine în contextul de piaţă dificil şi să-şi conserve poziţia de lider pe segmentul său de piaţă, fiind pregătită să reziste şi anul acesta şi să profite de o revenire a pieţei începand din 2011, prin creşterea cotei de piaţă.

Estimările mai slabe au determinat totuşi analiştii să-şi reducă ţinta de preţ pentru acţiunile Alumil cu 36%, la 1,86 lei. "Cum preţul acţiunilor Alumil a scăzut cu 40% în ultima lună, noul target price arată un potenţial de creştere de 32% faţă de preţul din 7 iunie, de 1,4 lei. În ciuda acestui potenţial semnificativ, am hotărat să păstrăm recomandarea de hold pentru Alumil", se mai arată în raportul Raiffeisen.

Acţiunile Alumil se tranzacţionau ieri la preţul de 1,44 lei, capitalizarea companiei fiind de 43,7 mil. lei (10,3 mil. euro).