Dezvoltatorii de malluri se reorienteaza: proiecte outlet, cu haine la pret redus

Autor: Cristi Moga 08.06.2010

Fostul sef al companiei care a dezvoltat primul mall din Romania isi pune banii intr-un proiect de tip outlet, dezvoltat pe structura unui fost depozit de mobilier.



Dezvoltatorii de centre comerciale isi indreapta atentia catre proiecte de tip outlet, care implica investitii mai mici si in care va fi vanduta marfa ramasa pe stoc in mallurile clasice, dupa ce in ultimii ani pe piata Capitalei a fost un concurs intre dezvoltatori pentru constructia celor mai mari si mai scumpe malluri.

Omul de afaceri de origine turca, Tunc Capa, fost presedinte al companiei Anchor Grup, proprietarul primelor doua malluri din Bucuresti - Bucuresti Mall si Plaza Romania - va investi 16 mil. euro intr-un proiect de acest gen, denumit Vitan Outlet, care va fi realizat in spatiul unui fost depozit de mobilier din apropierea hipermarketului Real din Vitan.

Proiectul va fi astfel realizat pe o structura deja existenta, cum s-a intamplat si cu primele malluri din Bucuresti, dezvoltate pe constructia a doua foste "circuri ale foamei", in Vitan si in zona Lujerului.

"Am inceput de doua-trei saptamani procesul de inchiriere a spatiilor si pot spune ca feed-back-ul retailerilor a fost bun, am si semnat cateva contracte. Ne orientam in primul rand catre chiriasii mallurilor din Bucuresti, iar acestia au adunat stocuri de marfa suficiente pentru a determina deschiderea unor magazine de tip outlet", a declarat Monica Barbu, vicepresedinte al firmei de consultanta imobiliara The Advisers Knight Frank, agentul de inchiriere al proiectului.

Gata in primavara

Proiectul ar trebui finalizat in primavara anului viitor, urmand a cuprinde circa 70 de magazine intr-un spatiu cu o suprafata inchiriabila de 12.300 mp. "Actuala structura va fi folosita la noul proiect, deoarece este flexibila, avand o inaltime de 12 metri in unele zone si o densitate redusa a coloanelor", a mai spus reprezentantul The Advisers Knight Frank.

Proiectul este realizat de firma TC Real Estate Development and Management, controlata de Tunc Capa prin intermediul unei firme inregistrate in Luxemburg.

Acesta va fi al doilea centru de tip outlet din Bucuresti, dupa proiectul Fashion House inaugurat in urma cu doi ani la intrarea pe autostrada Bucuresti-Pitesti.

In ciuda faptului ca vanzarile in mallurile clasice au scazut puternic, nici pentru centrele de tip outlet cererea din partea retailerilor nu este foarte mare, in conditiile in care preturile produselor sunt mai mici cu 30-70% in aceste magazine. Astfel, in proiectul Fashion House inca mai pot fi gasite spatii disponibile, iar un alt proiect de acest gen - Mega Designer Outlet - care ar fi trebuit realizat in imediata apropiere, a fost inghetat la stadiul de structura metalica.

Modelul Parndorf

In alte capitale din regiune acest gen de proiecte au avut o dezvoltare importanta, unul dintre cele mai populare fiind Parndorf din Viena. Spre deosebire de majoritatea magazinelor outlet de pe piata locala, in alte tari sunt comercializate in primul rand articole ale producatorilor si nu ale retailerilor care au acumulat stocuri nevandute.