Cat castiga echipele de la producatorii de echipament sportiv

Autor: Cristina Rosca 07.06.2010

Campionatul Mondial de Fotbal este un adevarat camp de lupta pentru companiile de echipament sportiv, care din pozitia de sponsori asteapta sa castige milioane de dolari din vanzarile de tricouri si obiecte promotionale si sa isi consolideze sau sporeasca popularitatea. Tricourile a 12 dintre cele 32 de echipe prezente la Campionatul Mondial - printre care Argentina, Franta, Germania, Spania si gazda Africa de Sud - vor purta logo-ul Adidas. Grupul are o prezenta ceva mai buna decat a competitorului Nike si, spre deosebire de acesta din urma, este de asemenea sponsorul oficial al evenimentului, scrie The New York Times. Nike a reusit insa sa adune in portofoliul sau unele dintre cele mai titrate echipe. Acordul intre Anglia si Umbro, pe care Nike il mentine ca brand separat, este cel mai profitabil din fotbalul international, fiind evaluat la 34 mil. euro pe an, potrivit firmei de cercetare Sport+Markt. Pe pozitia secunda sta acordul Nike cu Brazilia, a carui valoare este de 22 mil. euro pe an. Nike este posibil sa isi fi consolidat pozitia pentru Cupa din 2014, dupa ce a semnat cu Franta un acord pe sapte ani. Puma cheltuie in acest an 30 mil. euro pentru a sponsoriza echipele de la Cupa Mondiala, in timp ce Nike si Umbro scot din buzunat 104 mil. euro, iar Adidas 85 milioane, conform Sport+Markt. Logo-urile producatorilor de echipamente sunt singurele care pot aparea pe tricourile jucatorilor. In cazul echipelor de club este permisa afisarea si altor sponsori, precum producatori de electronice sau auto.