Magazinul Unirea continua strategia „branduri importante, suprafete mari” si semneaza cu Bershka si New Yorker

Autor: Cristina Stoian 05.05.2010

Spaniolii de la Inditex au batut palma cu familia Adamescu pentru un magazin Bershka pe doua etaje, care va fi deschis la sfarsitul verii in Unirea Shopping Center din centrul Capitalei.



Grupul spaniol va fi urmat de retailerul german New Yorker, care e asteptat cu un nou magazin la parterul Unirea din septembrie.

Care este pretul pentru a ocupa o suprafata de aproximativ 2.500 de metri patrati in cel mai frecventat centru comercial din Romania?

O investitie in prima faza de peste 3 mil. euro si refacerea unui sfert din fatada Unirea.

Intr-un singur an, familia Adamescu, proprietara Unirea Shopping Center, a schimbat puternic imaginea centrului comercial, situat la kilometrul 0 al Capitalei, prin atragerea Zara, Mango si Douglas, branduri internationale consacrate de imbracaminte si cosmetice, plasate in topul preferintelor romanilor, care pana atunci "au pandit" doar noile deschideri de malluri.

Strategia a continuat, ultimele parteneriate fiind semnate cu Bershka si New Yorker. "Efectul noilor intrari va fi atragerea unui numar si mai mare de vizitatori, consolidarea pozitiei de lider pe segmentul centrelor comerciale", a declarat pentru ZF Carmen Adamescu, presedintele Consiliului de Administratie al Unirea Shopping Center.

In magazinul Unirea intra zilnic circa 40.000 de vizitatori, potrivit datelor companiei, ceea ce plaseaza centrul comercial pe primul loc in materie de trafic in Romania.

Dupa ce in mai anul trecut Zara prelua spatiul de circa 3.000 de metri patrati, ocupat anterior de magazinul de electronice si electrocasnice Media Galaxy al omului de afaceri Dan Ostahie, anul acesta intrarea brandului Bershka, al doilea ca vanzari dupa Zara in portofoliul Inditex, coincide cu plecarea unui alt nume important pe piata cosmeticelor, Ina Center.

Cum justifica proprietarii noile contracte

In locul rafturilor albe cu sticlute de parfum Paco Rabanne, Cartier, Armani sau Guerlain se vor aranja astfel, in cateva luni, umerase cu articole de imbracaminte "made in Spain". Reprezentii Inditex au confirmat intrarea "cat mai rapida" in magazinul din centrul Bucurestiului, fara a da detalii despre conditiile contractului sau investitie. "Bershka va ocupa circa 1.200 de metri patrati pe doua etaje, 300 mp la parter in locul Ina Center si 850 mp la etajul 1, in aripa Calarasi, in locul a circa 20 de chiriasi, care au fost relocati in diverse alte spatii goale din magazin. Si companiei Ina Center i s-a oferit posibilitatea de relocare, dar a preferat sa renunte la spatiu", spune Ilan Laufer, directorul general al companiei de consultanta imobiliara Retail Group, care a participat la negocierile dintre cei doi retaileri si centrul comercial.

"Unirea Shopping Center nu doreste schimbarea micilor retaileri cu cei mari, ci abordeaza o strategie in care doreste sa realizeze un mix de chiriasi cat mai bun", completeaza Carmen Adamescu.

Investitia in deschiderea magazinului Bershka este estimata la 1.500-2.000 de euro pe metru patrat. Unitatea, care va fi incadrata de restaurantele McDonald's si KFC si va avea scara interioara si intrare stradala, poate fi considerata cea mai mare deschisa sub acest brand din Europa, tinand cont ca majoritatea magazinelor au o suprafata medie de 600 de metri patrati.

Schimbarea Ina Center cu Bershka este avantajoasa pentru Unirea Shopping Center din cel putin un motiv. Spaniolii au acceptat ca in parteneriat cu centrul comercial sa refaca peste 2.000 de metri patrati din fatada cladirii, asa cum au facut si la Zara, de data aceasta nu doar pe lungimea noului magazin, ci si deasupra altor jucatori, plasati intre Zara si McDonald's. "Investitia in fatada cladirii va fi de aproximativ 1,5 milioane de euro", spune Carmen Adamescu.

"Este cea mai buna locatie din tara"

Celalalt chirias, New Yorker, care a rulat in 2008 - primul an de prezenta integrala in Romania, afaceri de peste sase mil. euro, are in prezent 14 magazine in Romania, ultimul fiind deschis in luna martie in cel mai recent mall lansat, Sun Plaza din Berceni. Germanii au preluat in cadrul Unirea 1.274 de metri patrati intre magazinul Zara si restaurantul fast-food KFC.

"Este cea mai buna locatie din Bucuresti si din tara. Estimam ca va deveni, inca de la inceput, lider de vanzari in Romania", explica Bogdan Bozdog, directorul de expansiune pe Romania al New Yorker, interesul pentru a primi un spatiu in Unirea.

Investitia in magazin se ridica la circa 1.000 de euro/mp. Pana acum spatiul era ocupat de magazine de mici dimensiuni de electronice si telefonie mobila ca Sony Center, Vodafone, Cosmote, Orange, Kodak sau Euro GSM. In urmatoarea perioada, toti chiriasii care ocupau suprafata de la parterul aripei Calarasi, fiind plasati de o parte si de alta a unui coridor independent de restul arterelor din magazinul Unirea, vor fi evacuati, majoritatea urmand sa fie mutati in alte spatii disponibile ale centrului comercial. "Intentia Unirea Shopping Center este sa se bazeze pe brandurile mari, care atrag multi clienti, pentru ca se prefera o strategie pe termen lung. Companiile solide intaresc si imaginea centrului comercial. Retailerii mici vor iesi din aceste spatii pentru ca acolo se va face un singur magazin New Yorker", spune Ilan Laufer, care anunta ca anul viitor si etajul doi din aripa Calarasi al magazinului Unirea Shopping Center va suporta o modificare majora, in locul spatiilor comerciale de mici dimensiuni, care in momentul de fata sunt goale, urmand sa vina un multibrand.

23 mil. euro din chirii

Unirea Shopping Center, care a rulat in 2009 afaceri de 23,3 mil. euro este vazut astazi ca unul dintre cele mai atractive centre comerciale pentru proprietarii de magazine, chiar daca nivelul chiriei este unul dintre cele mai ridicate din Capitala (circa 40 euro/mp).

Vin doi retaileri mari, se muta peste 25 de magazine mici