Cultul nespresso

Autor: Cristina Marina 29.04.2010

Este o afacere de 2 miliarde de euro, reprezinta visul oricarui marketer, iar restaurantele de lux incheie orice festin cu o ceasca din cafeaua brandului. Nespresso s-a indepartat de imaginea de masa a grupului-mama si a reusit sa devina primul brand de cafea care simbolizeaza statutul social.



El Bulli si The Fat Duck s-au luptat mult timp pentru suprematia in topul celor mai bune restaurante din lume. Totusi, oricat de mare ar fi concurenta, au un lucru in comun - cafeaua Nespresso.

Dupa meniul cu 30 de creatii diferite de la cel mai bun restaurant din lume, El Bulli, cei 180 de alesi (in fiecare an se depun 2 milioane de cereri pentru o masa acolo) incheie festinul cu un espresso de la Nespresso. Dupa acelasi tipic se desfasoara si mesele gourmet de la inaltime, cafeaua Nespresso energizand pasagerii de la business si First Class care zboara cu Swiss Airlines, British Airways sau Lufthansa.

Nespresso, sustinut si de puterea celui mai mare grup alimentar din lume, a reusit sa starneasca in ultimii ani o revolutie pe piata cafelei, asemanatoare cu ceea ce a facut Starbucks, dar la un alt nivel si pentru un segment premium.

Ideea de la care a pornit a fost simpla - compania a sesizat nevoia con­sumatorilor pentru un espresso autentic home made si a regandit total espresorul profesional. Daca pe vremuri pentru a avea o cafea ca in Italia era nevoie de o masinarie de dimensiunea unui Mini, Nespresso a lansat pe piata espresoare de dimensiuni reduse, cu design fashion (a castigat premiul red dot pentru design). Nu in ultimul rand, a inteles cultul pentru un espresso bun si a concentrat, intr-o simpla capsula, o cantitate suficienta pentru o cafea autentica. Nu a neglijat nici calitatea cafelei, iar specialistii companiei elvetiene cutreiera lumea (Brazilia, Columbia, Costa-Rica, India sau Etiopia) in cautarea boabelor perfecte.

In plus, a dez­vol­tat conceptul de club unde se poate inscrie oricine achizitioneaza unul dintre produsele companiei (in prezent a atins nivelul de 7 milioane de membri din toata lumea). Nu poate fi trecut cu vederea nici faptul ca a adus sex-appeal in lumea cafelei si a devenit un status simbol ravnit de executivii de top sau vedete.

Asa a devenit liderul pietei de cafea din Europa, fiind divizia Nestlé cu cea mai mare crestere, in medie 30% pe an din 2001 (in 2009, in ciuda crizei, vanzarile s-au majorat cu 22%, ajungand la 2 miliarde de euro).

La succesul conceptului a contribuit si faptul ca a mizat pe stralucirea Hollywood-ului (strategie de business aplicata cu folos de multe branduri de lux). Cel mai faimos ambasador este George Clooney, care zambeste sarmant in toate reclamele brandului si le starneste clientilor pofta de cafea din vitrina boutique-urilor.

Cat despre boutique-uri, au fost gandite asemenea magazinelor de fashion de lux, cu servicii personalizate si locatii exclusiviste. De exemplu boutique-ul din Geneva se afla in Place des Florentins, in mijlocul paradisului pasionatilor de orologerie.

Apropo de legatura cu lumea ceasurilor, Mike Horn, sustinut de Panerai in expeditia Pangaea, prin care si-a propus sa atraga atentia asupra starii in care se afla planeta, a incheiat un parteneriat cu Nespresso si a devenit ambasadorul programului de sustena­bilitate Ecolaboration.