Romanii vor lasa 23 mld. euro in magazine anul acesta, cu 7% mai mult fata de 2009

Ziarul Financiar 26.03.2010

Romanii vor cheltui 96,4 miliarde lei (23,5 miliarde euro) in acest an pentru produse alimentare si nealimentare, cu circa 7% peste nivelul din 2009, si se vor orienta si mai mult catre comertul modern, ceea ce va duce la disparitia a peste 900 de magazine mici si chioscuri, potrivit Euromonitor, scrie Mediafax Business.

Anul trecut, vanzarile de produse alimentare si non-alimentare au totalizat 90,1miliarde lei, in avans cu 6% comparativ cu 2008, cand piata s-a ridicat la 85,2 miliarde euro, reiese din datele firmei de cercetare Euromonitor International.

Astfel, magazinele vor genera vanzari de 94,3 miliarde lei, in urcare cu 7,1% de la nivelul de 88,1 miliarde lei inregistrat in 2008. Vanzarile directe, online si homeshopping vor avansa cu 3,5%, la 2,08 miliarde lei, dupa un declin de 4,5% in anul anterior.Cititi mai mult pe www.mediafax.biz