Producatorul Eugeniei a luat bani europeni pentru investitii in fabrica

Autor: Diana Tudor Stoica 23.03.2010

Dobrogea Grup din Constanta, producatorul marcii Eugenia, a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 60 de milioane de euro, in scadere usoara in euro fata de rezultatele inregistrate in anul precedent, potrivit calculelor ZF, cand producatorul a raportat vanzari de 61,4 mil. euro.

"Anul trecut, am renegociat contractele atat in amonte - materii prime, materiale, ambalaje, servicii, cat si in aval - contracte de vanzare. Apoi am remodelat structura organizationala si am revazut structura pe categorii de produse", a declarat Fotini Teodorescu, presedintele companiei Dobrogea Grup, completand ca in timp ce la faina si specialitati de panificatie consumul a scazut usor anul trecut, la produsele de patiserie, biscuiti si chiar la paine compania a inregistrat cresteri semnificative.

Principalele departamente care au trecut prin procese de reorganizare au fost cele de marketing si vanzari. Cu toate acestea, Teodorescu spune ca nu a apelat in 2009 la disponibilizari, somaj sau somaj tehnic, numarul angajatilor la nivel de grup fiind relativ constant, de aproximativ 1.600 de angajati. In plus, grupul din Constanta a fost unul dintre putinii producatori care au realizat anul trecut investitii in capacitatea de productie.

"Obiectivul nostru este acela de crestere a veniturilor firmei in conditii de rentabilitate. In 2009, am reusit punerea in functiune a unei linii de paine, complet automatizata, pe care se fabrica acum painea Dobrogea. Aceasta a fost o investitie de cinci milioane de euro", a mai spus Teodorescu. Investitia a fost realizata prin accesarea fondurilor structurale.

Managerul companiei este de parere ca desi anul acesta, la fel ca in anul precedent, compania va realiza noi reduceri de costuri, acestea vor ocoli departamentele de marketing si vanzari ale companiei.

"Da, cuvantul de ordine este economie, dar nu oricum si nu neaparat in "locomotiva" firmei (marketing si vanzari-n.red.). In continuare se taie costuri: cuvantul cheie este prudenta in tot ce intreprindem. Masuram si apoi taiem, dar si adaugam costuri care aduc valoare", explica presedintele Dobrogea Grup.

Dobrogea Grup, producatorul marcilor Eugenia, Merlin (biscuiti), dar si Bonpana, Bongrana si Bongrana Sana (paine toast), este unul dintre cei mai importanti producatori din segmentul local de morarit si panificatie.

Grupul din Constanta este format din cinci companii, respectiv Dobrogea Biscuit Constanta (productie), Transserv Dobrogea Constanta (transport), Dobrogea Onix Constanta (distributie locala), Prodglobal Galati (distributie zonala) si Fresh Dobrogea Constanta (retea de magazine) si controleaza noua unitati de productie.

Principalii competitori ai companiei care detine 21% din piata locala de faina si 28% din piata biscuitilor sandwich, potrivit datelor companiei, sunt producatorii Boromir Ramnicu Valcea, Vel Pitar Ramnicu Valcea, Pambac Bacau si Titan Ilfov.