Distributie: Temad asteapta o crestere de 15%

Ziarul Financiar 22.03.2010

Compania Temad din Brasov, specializata in distributia de materiale de constructii si produse auxiliare, si-a bugetat o crestere de 15% a cifrei de afaceri in euro anul acesta, pana la 25,4 mil. euro, dupa ce in 2009 si-a extins portofoliul de produse de materiale de constructii si a deschis a 14-a filiala la Piatra-Neamt.

"In urmatorii ani, extinderea companiei se va realiza prin gasirea de noi canale de distributie, noi branduri si linii de produse si eventual extindere regionala. In acest an ne-am bugetat o crestere de 15% la cifrele in euro. Unul dintre argumentele acestei cresteri este extinderea in 2009 a portofoliului de produse apartinand unor furnizori traditionali precum Bison (adezivi si spuma poliuretanica - n.red.) si Dupli-Color (vopsele spray auto - n.red.), si adaugarea in portofoliu a unor noi branduri", spune Florin Madar, proprietarul si directorul general al Temad. Madar a investit pana in prezent 40 de milioane de lei (aproximativ 10 milioane de euro) in extinderea businessului, bani proveniti din reinvestirea profitului si surse proprii.

Compania are in prezent 14 filiale si 4 distribuitori in Romania si Republica Moldova, cele mai mari venituri fiind generate de zona Centru-Transilvania, avand in vedere ca sediul si depozitul central se afla in Brasov. Temad si-a mentinut anul trecut cifra de afaceri la nivelul anului 2008, respectiv 93,6 milioane de lei (22,1 mil. euro), insa in euro a scazut cu 14%. Compania distribuie peste 4.700 de articole din domeniul produselor auxiliare pentru constructii, amenajari interioare, bricolaj, auto si produse de curatenie si intretinere. Circa 25% din venituri sunt generate de adezivi si etanseizanti pentru constructii.