Daniel Guzu: Nu mai puteam sa reducem preturile si am investit in produse noi

Autor: Catalin Lupoaie 16.03.2010

Compania Duraziv, detinuta de omul de afaceri Daniel Guzu, fondatorul afacerii cu lacuri si vopsele Fabryo, estimeaza ca in urmatorii 2-3 ani vanzarile de adezivi cu cauciuc sub brandul Kauciuc sa ajunga la 70% din cifra de afaceri, dupa ce va investi circa un milion de euro in promovarea noii game.

Duraziv a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 9 mil. euro si a decis sa-si schimbe strategia de promovare si sa mizeze pe produse noi, in locul unor campanii de reduceri de preturi.

"Este aproape imposibil sa mai duci o politica bazata pe pret. Toti producatorii au facut asta deja anul trecut, asa ca aveam nevoie de ceva nou. Studiile detaliate pe care le-am realizat pe santiere ne-au aratat ca cele mai importante atribute pentru un adeziv sunt aderenta si lucrabilitatea si am cautat solutia pentru a raspunde acestor cerinte prin gama Kauciuc", sustine Guzu.

Preturile la adezivi au scazut anul trecut chiar si la jumatate, ajungand la 12 lei pentru un sac de 25 kg, fata de pretul mediu de 17-23 de lei.

Guzu estimeaza ca gama Kauciuc va contribui la cresterea cu 10% a cifrei de afaceri a Duraziv, pana la 10 mil. euro, si va ajunge la o cota de piata de 3%, fata de 2% cat este in prezent.

Duraziv a investit circa 500.000 de euro pentru cercetarea in laborator, testarea produselor, ambalaje noi si materii prime.

Duraziv, fosta Bau Profil, a intrat pe piata adezivilor anul trecut, dupa ce Guzu a investit 7 mil. euro in constructia unei fabrici cu o capacitate anuala de 300.000 de tone. Unitatea de productie se afla la Popesti-Leordeni si are 100 de angajati.

Guzu a vandut in etape participatia pe care o detinea la producatorul de vopsele Fabryo catre fondul de investitii suedez Oresa Ventures, din care a obtinut circa 20 mil. euro, suma fiind reinvestita in compania Duraziv si in productia de vin si fructe si o crama in localitatea Panciu.