Kosza, Fabryo: Niciodata nu ma voi panica de vreo criza, atata timp cat pot creste cota de piata

Autor: Vlad Anastasiu 10.03.2010

Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul de investitii Oresa Ventures, isi propune pentru acest an cresterea cotei de piata la 25%, fata de putin peste 20% in 2009.



In plus, pentru 2010 conducerea companiei estimeaza un nivel similar de afaceri cu cel de anul trecut, respectiv in jur de 150 mil. lei (35 mil. euro). "Obiectivele pentru 2010 vizeaza cresterea cotei de piata in volum la minim 24% si mentinerea cifrei de afaceri la nivelul din 2009. In plus, ne propunem o crestere a vanzarilor cu minimum 10% pe categoriile de produse sustinute de campaniile publicitare anul acesta", a declarat Aliz Kosza, directorul general executiv al Fabryo Corporation.

Vanzari in scadere cu 7%

Compania a inregistrat anul trecut o scadere a cifrei de afaceri de 7%, de la 162,3 mil. lei la 150,9 mil. lei (circa 35,9 mil. euro), in conditiile in care pentru piata de lacuri si vopsele pentru 2009 este estimata o scadere de 20%. Cota de piata pe segmentul de retail s-a situat in 2009 la 20,3%, in crestere fata de nivelul de 14,6% la inceputul anului 2007, an in care Kosza, 49 de ani, a venit la conducerea Fabryo.

"Nu pot preciza nivelul profitului net, auditarea nefiind inca finalizata. Profitul este insa considerabil si suntem multumiti de rezultatele de anul trecut. Pot spune ca profitul operational al companiei este de peste 10% din cifra de afaceri, peste standardele din industrie", a adaugat Kosza.

In 2008, compania a raportat pierderi de circa un mil. lei (0,29 mil. euro). "Trecerea pe profit se datoreaza in primul rand cresterii productivitatii muncii, retehnologizarii liniilor de productie si lansarii de noi produse", a explicat directorul Fabryo.

Pentru dezvoltarea capacitatilor de colorare la nivel national, compania a realizat investitii de aproximativ 950.000 de euro in achizitia si distributia de masini de colorare, in prezent reteaua Fabryo numarand circa 600 de masini in total, din care aproximativ 150 au fost distribuite doar anul acesta.

In plus compania a anuntat ca va continua deschiderea de showroomuri, dupa ce anul trecut a inaugurat zece astfel de magazine, insa nu are o tinta pentru acest an. "Anul trecut am investit aproximativ 1,5 milioane de euro in marketing si comunicare, dar si in deschiderea de showroomuri si realizarea de evenimente impreuna cu profesionisti din domeniu. Pentru acest an, ne propunem deschiderea altor noi magazine, dar nu avem un numar prestabilit. O sa luam decizia in functie de fiecare zona", a mai spus Kosza.

Principalii competitori ai companiei pe piata de lacuri si vopsele, estimata la 200 mil. euro, sunt Kober Piatra-Neamt, Policolor Bucuresti, dufa Deutek, Atlas Corporation sau Daw Benta din Targu-Mures. "Niciodata nu ma voi panica de nicio criza si ne intereseaza ca in 2010 si 2011 sa luam cota de la concurenta, indiferent de evolutia pietei", a incheiat Kosza.