AIG vinde divizia Alico pentru 15,5 mld. $

Autor: Cristina Rosca 08.03.2010

Alico Romania, fostul AIG Life Romania, si-ar putea schimba din nou numele, dupa ce gigantul american AIG a decis sa-si vanda divizia de asigurari de viata din afara Statelor Unite pentru 15,5 mld. dolari (11,4 mld. euro) grupului MetLife. Acest acord ar putea ajuta guvernul american sa recupereze o parte din miliardele injectate pentru a impiedica asiguratorul sa se prabuseasca, scrie Bloomberg.

MetLife, companie care in trecut a fost condusa de Robert Benmosche, actualul CEO al AIG, a anuntat ca va plati 6,8 mld. dolari cash, iar restul de 8,7 mld. dolari sub forma de titluri. AIG va deveni astfel al doilea cel mai mare actionar al MetLife, cu o participatie de peste 20%.

Tranzactia vine la numai cateva zile de la acordul cu privire la vanzarea diviziei asiatice AIA catre grupul Prudential pentru 35,5 mld, dolari, din care 25 mld. dolari cash. Circa 31,5 mld. dolari din veniturile generate de cele doua vanzari vor ajunge in conturile statului american, care a cheltuit peste 180 mld. dolari pentru a nu lasa AIG sa intre in faliment.

Alico va ajuta MetLife sa isi intareasca pozitia si la nivel european si va propulsa grupul in top cinci companii de pe mai multe piete emergente din Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si America Latina.

In Romania, fostul AIG Life, care a devenit recent Alico Asigurari, a avut in 2008 prime brute subscrise in valoare de 285,8 mil. lei (77,6 mil. euro) si un profit net de 53,4 mil. lei (14,5 mil. euro) in acelasi an. Pentru 2009 grupul nu a anuntat rezultatele, insa a precizat ca subscrierile au scazut, iar profitul a crescut fata de anul precedent.

Grupul de asigurari este prezent pe piata de mai bine de zece ani si este numarul doi pe segmentul de asigurari de viata. Din 2007 a fost creat si un administrator de pensii private, care in prezent se numeste Alico Pensii, si este numarul patru pe piata asigurarilor private obligatorii. Alico Asigurari si Alico Pensii au impreuna aproximativ un milion de clienti.