Ce planuri de extindere are un antreprenor din Brasov care a investit 10 mil. euro intr-o retea de materiale de constructii

Autor: Catalin Lupoaie 02.03.2010

Florin Madar, 47 de ani, proprietarul companiei Temad din Brasov, specializata in distributia de materiale de constructii si produse auxiliare, si-a bugetat o crestere de 15% a cifrei de afaceri in euro anul acesta, pana la 25,4 mil. euro, dupa ce in 2009 si-a extins portofoliul de produse de materiale de constructii si a deschis a 14-a filiala la Piatra-Neamt.

"In urmatorii ani, extinderea companiei se va realiza prin gasirea de noi canale de distributie, noi branduri si linii de produse si eventual extindere regionala. In acest an ne-am bugetat o crestere de 15% la cifrele in euro. Unul dintre argumentele acestei cresteri este extinderea in 2009 a portofoliului de produse si adaugarea in portofoliu a unor noi branduri puternice", spune Madar, care a inceput afacerea Temad in 1994 si a investit 40 mil. lei (circa 10 mil. euro) in extinderea businessului, bani proveniti din reinvestirea profitului si surse proprii.

Madar este absolvent al Facultatii de Comert din cadrul ASE Bucuresti (1982-1986) si a ocupat mai multe pozitii de director comercial la firme din Brasov, pana a infiintat propriul business.

"In acest moment, investitiile totale se situeaza in jurul cifrei de 40 de milioane de lei. S-a investit in principal in dezvoltarea bazei logistice, automatizarea si modenizarea fortei de vanzari si in pregatirea angajatilor", afirma directorul general al companiei.

Extindere in Moldova cand businessul era de 4 milioane de euro

Compania are in prezent 14 filiale si 4 distribuitori in Romania si Republica Moldova, cele mai mari venituri fiind generate de zona Centru-Transilvania, avand in vedere ca sediul si depozitul central se afla in Brasov.

"Decizia extinderii in Republica Moldova a fost luata in 2002, cand compania avea o cifra de afaceri de 4 milioane de euro. In Moldova am dezvoltat un joint-venture si credem ca in continuare ca aceasta regiune are un mare potential de dezvoltare", sustine Madar.

Temad si-a mentinut anul trecut cifra de afaceri la nivelul anului 2008, respectiv 93,6 milioane de lei (22,1 mil. euro), insa in euro a scazut cu 14%.

"Consideram ca mentinerea cifrei de afaceri a fost o performanta in conditiile vitrege de piata traversate anul trecut. Scaderea pietei constructiilor si blocajul financiar inregistrat de dezvoltatorii imobiliari au afectat profund activitatea. La acestea s-a adaugat reducerea veniturilor populatiei care a amanat lucrarile de amenajare si renovare a locuintelor", explica Madar.

El considera ca dificultatile intampinate in 2009 au determinat o analiza mai atenta asupra cheltuielilor din toate departamentele si a inceput optimizarea proceselor interne. "La sfarsitul anului 2009 am demarat automatizarea depozitului central de la Brasov si a depozitelor locale, investitie care isi va dovedi eficienta in ceea ce priveste optimizarea stocurilor si cresterea cotei de livrare a produselor solicitate de clienti".

Compania a ajuns la 210 angajati

Compania si-a extins anul trecut numarul de angajati cu 5%, pana la 210 persoane, dupa ce a deschis inca o filiala in Piatra-Neamt. "Am reusit sa ne pastram oamenii motivati si am avut resurse financiare pentru a-i instrui periodic. Mai mult, echipa a fost extinsa in departamentele comercial-marketing si vanzari", afirma reprezentantii Temad.

Compania distribuie peste 4.700 de articole din domeniul produselor auxiliare pentru constructii, amenajari interioare, bricolaj, auto si produse de curatenie si intretinere. Circa 25% din venituri sunt generate de adezivi si etanseizanti pentru constructii.