Una din cinci firme de bunuri de consum si-a trimis angajatii in concediu fara plata anul trecut
Aproape 20% din companiile din FMCG de pe piata locala si-au
trimis angajatii in concediu fara plata anul trecut, iar
majoritatea (14%) au optat pentru pentru o perioada mai scurta de
cinci zile libere neplatite pentru angajati, arata un studiu recent
al companiei de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC).
Studiul HR Barometer a fost realizat in luna decembrie a anului
trecut pe un esantion de 98 de companii locale si a fost prezentat
in cadrul unui eveniment organizat de Finmedia si de casa de
avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii.
Pe de alta parte, 92% din companiile participante la studiu nu au
folosit concediul fara plata pentru a-si reduce costurile cu
personalul in 2009. De altfel, companiile din farma si din IT nu
si-au trimis deloc angajatii in concediu fara plata anul trecut.
Mai mult, numai una din zece companii din industrie si din domeniul
serviciilor financiare le-a oferit angajatilor zile libere
neplatite.
Concediul fara plata a fost o masura mai populara pentru stat decat
pentru mediul privat. Anul trecut, aproape 1,4 mil. bugetari au
fost trimisi in concediu fara plata, in conditiile in care
institutiile publice trebuiau sa-si reduca costurile cu 15,5% in
ultimele doua luni din an, la presiunea FMI. Astfel, ei au stat
acasa cate patru, sase sau opt zile.