Una din cinci firme de bunuri de consum si-a trimis angajatii in concediu fara plata anul trecut

Autor: Adelina Mihai 01.03.2010

Aproape 20% din companiile din FMCG de pe piata locala si-au trimis angajatii in concediu fara plata anul trecut, iar majoritatea (14%) au optat pentru pentru o perioada mai scurta de cinci zile libere neplatite pentru angajati, arata un studiu recent al companiei de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC). Studiul HR Barometer a fost realizat in luna decembrie a anului trecut pe un esantion de 98 de companii locale si a fost prezentat in cadrul unui eveniment organizat de Finmedia si de casa de avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii.

Pe de alta parte, 92% din companiile participante la studiu nu au folosit concediul fara plata pentru a-si reduce costurile cu personalul in 2009. De altfel, companiile din farma si din IT nu si-au trimis deloc angajatii in concediu fara plata anul trecut. Mai mult, numai una din zece companii din industrie si din domeniul serviciilor financiare le-a oferit angajatilor zile libere neplatite.

Concediul fara plata a fost o masura mai populara pentru stat decat pentru mediul privat. Anul trecut, aproape 1,4 mil. bugetari au fost trimisi in concediu fara plata, in conditiile in care institutiile publice trebuiau sa-si reduca costurile cu 15,5% in ultimele doua luni din an, la presiunea FMI. Astfel, ei au stat acasa cate patru, sase sau opt zile.