Producatorul Kent spune ca si-a majorat cota de piata cu 2,6% anul trecut

Autor: Mihaela Popescu 25.02.2010

Cota de piata a British American Tobacco (BAT) in Romania s-a majorat anul trecut cu 2,6 puncte procentuale fata de 2008, ajungand la 44,1%, potrivit datelor dintr-un raport al companiei. Piata locala de tigarete era estimata la 2,4-2,5 miliarde de euro in 2009, cei mai mari jucatori, BAT, Philip Morris si JTI, avand impreuna o cota de aproximativ 95%. Astfel, vanzarile BAT Romania pot fi estimate la peste un miliard de euro la nivelul anului trecut, in crestere fata de valoarea de 978 mil. euro raportata de companie pe 2008. "Volumele din industrie au scazut din cauza mai multor majorari de preturi determinate de cresterea accizelor, dar si de extinderea comertului ilicit. Investitiile mai ridicate in marketing, costurile mai mari de productie si declinul volumelor vandute au condus la scaderea profitului", se mai arata in raportul publicat recent de BAT. Pretul unui pachet de tigari Kent, cel mai vandut produs de pe piata din Romania, a crescut de la 6,5 lei in ianuarie 2009 la 9,9 lei la inceputul acestui an, in urma a trei majorari de accize si a deprecierii leului fata de euro. Producatorii estimeaza declinul pietei legale de tigarete la 10-15% la nivelul anului trecut fata de 2008.