Fostul sef al Friesland analizeaza o potentiala achizitie a Prodlacta

Autor: Diana Tudor Stoica 24.02.2010

Gerbrant de Boer, cel care a condus timp de opt ani si a facut din filiala locala a grupului Friesland numarul unu pe piata de lactate, vrea sa se intoarca in arena prin achizitii, de data aceasta din pozitia de CEO al companiei ungare Sole-Mizo.

Printre companiile vizate se numara Prodlacta Brasov, potrivit unor surse din industrie care sustin ca Sole-Mizo a realizat deja un audit la fabrica brasoveana.

"Nu doresc sa comentez", a fost raspunsul lui Gerbrant de Boer, 40 de ani, care conduce o companie cu afaceri de 185 mil. euro, cu 50 mil. euro peste cifra de afaceri a celui mai mare producator din Romania, Friesland, in acelasi an. De Boer cunoaste piata locala de lactate, deoarece in cei aproape opt ani in care s-a aflat la conducerea Friesland Romania a realizat patru tranzactii a caror valoare a depasit 17 mil. euro si au asigurat Friesland prima pozitie pe piata lactatelor. Ultima achizitionata, in urma cu cinci ani, a fost Napolact din Cluj. Pe lista de achizitii a grupului ungar s-ar putea afla si producatorul de lactate Brailact din Braila, potrivit surselor citate, deoarece aceasta a fost una dintre companiile pe care De Boer intentiona sa le achizitioneze inca din perioada in care conducea filiala locala a grupului olandez Friesland. Reprezentantii Prodlacta, companie cu afaceri de 16 mil. euro in 2008 si controlata in proportie de 48,8% de asociatia salariatilor, nu au raspuns solicitarii ZF pana la inchiderea editiei.