Cosmote si-a adus director comercial din Bulgaria care sa coordoneze lansarea 3G

Autor: Adrian Seceleanu 18.02.2010

Cosmote, numarul trei pe piata locala de telefonie mobila, si-a schimbat structura de top management pentru a face loc unui director comercial - post in care a fost numit Panos Makris, un manager cu experienta de 17 ani in marketing si vanzari in industria de bunuri de larg consum.
El va coordona diviziile vanzari si relatii cu clientii, marketing si comunicare si distributie nu doar pentru Cosmote, ci si pentru Germanos - cel mai mare retailer telecom din Romania. In total, Makris va coordona operatiunile comerciale pentru un grup de firme cu un rulaj anual de aproximativ 600 de milioane de euro - devenind astfel unul dintre cei mai importanti manageri din Romania.
Makris a lucrat anterior pentru Procter&Gamble, Vivartia si Nikas. Inainte de a se alatura Cosmote Romania, Makris a fost director pentru operatiunile internationale ale Nikas, cu sediul in Bulgaria. De profesie inginer, Makris este absolvent al Universitatii Politehnice din Atena.
Noul manager al Cosmote are misiunea dificila de a coordona integrarea ofertelor comerciale ale Zapp, operator cumparat anul trecut de Cosmote, si de lansare a serviciilor 3G de catre operator in contextul unei economii in recesiune si al unei piete extrem de competitive, cu rivali puternici (Orange, Vodafone) sau cu preturi agresive (RCS&RDS).
Makris spune, de altfel, ca 3G-ul va fi o prioritate a mandatului sau. "Asa cum am anuntat anterior, prioritar pentru noi in acest an este sa lansam serviciile 3G, si, in acelasi timp, sa asiguram in continuare dezvoltarea companiei, avand in vedere contextul economic actual", a declarat pentru ZF Panos Makris.
"Competitia de pe piata de telecomunicatii din Romania este foarte stransa (...) Acum suntem in pozitia de a concura cu aceleasi arme ca si ceilalti jucatori de pe piata si cred (...) ca vom castiga lupta pe multe segmente."
Cosmote avea la sfarsitul lunii septembrie 2009 6,6 milioane de clienti si inregistrase venituri de 310,5 milioane de euro. Germanos, cel mai mare retailer GSM de pe piata, are anual venituri de peste 100 mil. euro si o retea nationala de 250 de magazine.