Mall-ul Grand Arena a ramas cu 6 chiriasi la etaj

Autor: Cristi Moga 11.02.2010

Centrul comercial Grand Arena din sudul Bucurestiului, deschis in luna martie a anului trecut, mai are in prezent doar sase chiriasi la etajul superior al proiectului - Swiss Grill, Spring Time si alti patru operatori de cafenele si restaurante de tip fast-food - dupa ce aproximativ 15 retaileri au fost nevoiti sa traga obloanele.

Mallul a fost dezvoltat de familia afaceristilor francezi Harfi, care au anuntat spre sfarsitul anului trecut ca pentru cei aproximativ 20 de chiriasi de la etajul proiectului vor practica o "chirie zero" pe perioada determinata.

O parte dintre chiriasi spun insa ca aceasta intelegere nu a fost respectata, astfel ca au fost nevoiti sa inchida magazinele. Printre companiile care au inchis spatiile se numara retaileri de bijuterii, imbracaminte pentru copii, o drogherie, o cafenea, precum si spatiul de joaca pentru copii. Accesul catre scarile rulante care duc spre o aripa a etajului Grand Arena este in prezent blocat, dar reprezentantii mallului nu au comentat informatiile pana la inchiderea editiei.

Mallul Grand Arena din sudul Capitalei, care, potrivit proprietarilor, a implicat o investitie de 187 de milioane de euro, are la aproape un an de functionare cel mult 70 de chiriasi, etajul superior fiind ocupat doar de sase restaurante de tip fast-food sau cafenele.

La momentul deschiderii, in martie 2009, proprietarii au anuntat ca 80 de magazine sunt deschise dintr-un total de 180 de unitati - capacitatea totala a unuia dintre cele mai costisitoare centre comerciale din Bucuresti.

Proprietarii proiectului, familia oamenilor de afaceri francezi Harfi, au reusit in ultimele luni sa atraga in cadrul mallului chiriasi precum Altex sau Kiabi, iar in decursul acestui an ar trebui sa fie deschis si un magazin Decathlon, dar un procent semnificativ din retailerii cu care compania a plecat la drum au inchis spatiile intre timp.

Si retailerii au probleme

La parterul proiectului, unde cel mai mare spatiu este ocupat de catre francezii de la Carrefour, gradul de ocupare este destul de ridicat, Deichmann, Intersport, Sephora si Orsay, alaturi de Altex si Kiabi, avand cele mai mari magazine.

Cu toate acestea, si aici sunt numeroase spatii libere. De altfel, chiar in aceasta saptamana reprezentantii mallului montau un mash (panza decorativa) peste vitrina magazinului de articole vestimentare Glou, care avea un spatiu de peste 700 de metri patrati in cadrul proiectului.

Activitatea Grand Arena a fost perturbata si de problemele generale cu care s-au confruntat o serie de retaileri. Astfel, in cadrul proiectului au fost sau inca sunt deschise magazine sub brandurile Leonardo, Cavaliere, Lee Cooper sau Mondex, retele care se confrunta in prezent cu procedura insolventei, pe fondul datoriilor ridicate si al vanzarilor in scadere.

Aglomeratie mare in sudul Capitalei

Mai mult, pe lista chiriasilor care erau anuntati inca de la inaugurare se regasea si Flanco, insa retailerul de electronice si electrocasnice nu a mai deschis magazinul, desi avea deja sigla montata pe acoperisul centrului comercial.

Competitia intre centrele comerciale din sudul Capitalei va fi si mai ascutita de la sfarsitul acestei luni, cand este anuntata si deschiderea proiectului Sun Plaza. Pentru cei aproximativ 400.000 de bucuresteni care traiesc in sudul orasului se vor bate cel putin cinci centre comerciale de mari dimensiuni.

Pe piata de retail numarul companiilor care continua sa se extinda in aceasta perioada este destul de redus, astfel ca proprietarii de centre comerciale au fost nevoiti sa reduca nivelul chiriilor.