Bilantul din transport al grupului Eurolines e mai „sarac” cu 10 mil. euro. „Avem profit operational”

Autor: Mirabela Tiron 04.02.2010

Grupul Eurolines, controlat de omul de afaceri Dragos Anastasiu, a finalizat anul trecut cu o scadere de 26% a veniturilor inregistrate din transportul international de persoane, vanzarile de bilete de avion si alte servicii turistice.

Astfel, grupul a a avut o cifra de vanzari de 26 mil. euro, fata de 35,5 mi. euro in anul anterior, potrivit oficialilor companiei.

"Daca anul trecut am avut o cifra de vanzari in scadere, in ceea ce priveste profitul calculat inaintea amortizarilor (EBITDA) am fost in crestere. Am finalizat cu 7 mil. lei (1,7 mil. euro), fata de anul anterior, cand aveam 5,7 mil. lei (1,5 mil. euro)", a declarat Dragos Anastasiu, proprietarul grupului.

Omul de afaceri spune ca anul acesta a bugetat o crestere a afacerilor cu 10% pe tot grupul.

In cifra de vanzari a grupului, activitatea de transport persoane are cea mai mare contributie, de aproape jumatate. Numarul de pasageri transportati cu autocare in strainatate a scazut cu aproape 24% anul trecut, pana la 98.500 de persoane. "Anul acesta ne asteptam insa la o usoara crestere a numarului de pasageri, cu aproape 5%, pe fondul redresarii pietelor europene. Practic incepe sa fie din nou cerere de forta de munca in strainatate."

Cele mai cerute destinatii de catre romanii care merg in strainatate sunt Germania, cu un procent de 38% din total cereri, Franta (18%), Spania (10%), Italia (10%), Cehia (7%), Benelux (6%), Elvetia (5%) si altele.

Principalul concurent al Eurolines pe transportul cu autocarul este compania Atlassib, detinuta de omul de afaceri Ilie Carabulea din Sibiu. Si acest operator a raportat scaderi in traficul de pasageri, transportand cu 10% mai putini pasageri anul trecut fata de anul anterior, potrivit ultimelor declaratii ale oficialilor companiei.

Veniturile pe segmentul de transport cu autocarul s-au contractat atat din cauza reducerii traficului in conditiile de criza, dar si din cauza concurentei venite din partea companiilor aeriene low-cost.