Unul din cinci romani isi face cumparaturile pentru acasa in discountere
Autor:
Mihaela Popescu
27.01.2010
Cei mai ieftini retaileri alimentari de pe piata,
discounterele, au castigat teren anul trecut in fata
supermarketurilor, din cauza scaderii puterii de cumparare a
romanilor. 22% dintre locuitorii din mediul urban spun ca cel mai
des s-au dus anul trecut intr-un discounter pentru cumparaturile
curente, in crestere cu 5 puncte procentuale fata de 2008, arata un
studiu realizat de compania de cercetare a pietei GfK.
Discounterele sunt magazine cu o oferta de produse limitata la
segmentele inferior si mediu de pret, cu o amenajare modesta in
interior (produsele sunt puse pe rafturi direct in cutii) pentru a
tine costurile operationale cat mai jos. Cei mai mari operatori de
discountere sunt Penny Market, Plus si Profi, pe o piata care anul
trecut s-a apropiat de pragul de vanzari de un miliard de euro,
potrivit estimarilor ZF.
"Ponderea supermarketurilor ca magazine
principale a scazut de la 18% in 2008 la 12% anul trecut, in vreme
ce magazinele traditionale au ramas la acelasi nivel, cu o pondere
de aproximativ 17%", au precizat reprezentantii GfK. Hipermarketul
a ramas pe primul loc in preferintele romanilor pentru
cumparaturile casnice: aproape unu din doi locuitori ai oraselor
spune ca acesta a fost anul trecut principalul loc de cumparaturi
pentru acasa.