Unul din cinci romani isi face cumparaturile pentru acasa in discountere

Autor: Mihaela Popescu 27.01.2010
Cei mai ieftini retaileri alimentari de pe piata, discounterele, au castigat teren anul trecut in fata supermarketurilor, din cauza scaderii puterii de cumparare a romanilor. 22% dintre locuitorii din mediul urban spun ca cel mai des s-au dus anul trecut intr-un discounter pentru cumparaturile curente, in crestere cu 5 puncte procentuale fata de 2008, arata un studiu realizat de compania de cercetare a pietei GfK. Discounterele sunt magazine cu o oferta de produse limitata la segmentele inferior si mediu de pret, cu o amenajare modesta in interior (produsele sunt puse pe rafturi direct in cutii) pentru a tine costurile operationale cat mai jos. Cei mai mari operatori de discountere sunt Penny Market, Plus si Profi, pe o piata care anul trecut s-a apropiat de pragul de vanzari de un miliard de euro, potrivit estimarilor ZF. "Ponderea supermarketurilor ca magazine principale a scazut de la 18% in 2008 la 12% anul trecut, in vreme ce magazinele traditionale au ramas la acelasi nivel, cu o pondere de aproximativ 17%", au precizat reprezentantii GfK. Hipermarketul a ramas pe primul loc in preferintele romanilor pentru cumparaturile casnice: aproape unu din doi locuitori ai oraselor spune ca acesta a fost anul trecut principalul loc de cumparaturi pentru acasa.