Mega Image: Mediul economic foarte slab ne-a afectat cresterea in T4

Autor: Mihaela Popescu 14.01.2010

Operatorul Mega Image, cea mai mare retea de supermarketuri din Capitala, a avut anul trecut vanzari estimate de ZF la aproximativ 150 mil. euro pe baza datelor raportate ieri de grupul belgian Delhaize.

Vanzarile Delhaize in Romania si Indonezia, cele doua piete emergente ale sale, au inregistrat anul trecut o crestere de circa 16% fata de 2008, pana la valoarea de 233 mil. euro. La finele lui 2009, retailerul opera 51 de supermarketuri in Romania si 66 de unitati in Indonezia.

Tinand cont ca in 2008 operatiunile de pe piata locala au contribuit cu 65% la afacerile raportate de grup in Romania si Indonezia, vanzarile retelei Mega Image in 2009 pot fi estimate la 150 mil. euro pe baza mentinerii acestei ponderi.

"In trimestrul al patrulea al anului trecut, vanzarile pe cele doua piete s-au majorat cu 18,7% fata de aceeasi perioada din 2008, ritm care nu ia in calcul fluctuatiile cursului de schimb. Dinamica a fost sustinuta de avansul puternic al vanzarilor pe unitati comparabile (mai vechi de un an -

n. red.) in Indonezia, de deschiderile de magazine noi in Romania si de integrarea celor patru unitati Prodas din Bucuresti achizitionate in luna iulie. In schimb, cresterea organica a afacerilor din Romania a fost afectata de economia foarte slaba a tarii", se arata in raportul Delhaize.

Planurile retailerului vizeaza deschiderea a 8 - 13 magazine noi pana la finele acestui an, dupa ce in 2009 s-a extins in total in 11 spatii, potrivit aceleiasi surse.

Pana in ultima luna din 2009, Delhaize a activat la nivel local doar pe segmentul supermarketurilor, cu Mega Image. In decembrie belgienii au deschis primul magazin Red Market din Romania, intrand astfel pe segmentul discounterelor alimentare dominat de retelele germane Penny Market si Plus. La finele lui 2009 reteaua Mega Image avea 49 de spatii, iar Red Market ajunsese deja la doua unitati operationale. Planurile pentru urmatorii ani vizeaza dezvoltarea unei retele de discountere de 200 de unitati la nivel local.

In 2008 compania a avut afaceri de 130 mil. euro pe piata romaneasca, cu 40 de magazine, potrivit datelor de la Ministerul de Finante, fiind al doilea mare operator pe segmentul supermarketurilor, dupa Billa. Cel mai probabil, Mega Image a ramas pe aceeasi pozitie in clasament in 2009, inaintea retelei operate de Carrefour Express care s-a extins anul trecut cu 6 unitati.