Seful Scandia: Consumatorul roman nu mai este dispus sa plateasca ineficientele din lantul de aprovizionare si din achizitii

Autor: Diana Tudor Stoica 26.12.2009

Robert Redeleanu, directorul general al producatorului de conserve din carne Scandia Sibiu, sustine ca anul 2009 a fost mult mai greu decat estima initial, scaderea vanzarilor de conserve din carne fiind mai accentuata in cea de-a doua jumatate a anului decat in primul semestru.

"Consumatorul roman nu mai este dispus sa plateasca ineficientele din lantul de aprovizionare, din achizitii si e din ce in ce mai atent la preturi, de aceea criza este o buna oportunitate pentru toti jucatorii din piata de a practica programe de eficientizare", explica el, adaugand ca anul acesta un muncitor nu isi mai permite sa plateasca intre 7 si 9 lei pentru o mancare in conserva asa cum facea in 2008. Acesta a fost si motivul pentru care Scandia a schimbat recent ambalajul la gama de mancaruri Traditii, reducand preturile acestor produse cu 20%.

"Piata conservelor va inregistra la finalul acestui an o scadere de 10% in volum si o stagnare in valoare. Daca in prima jumatate a anului vorbeam de un volum in stagnare si de o crestere de 15%, Scandia va avea la finalul acestui an un plus de cateva procente in valoare si o scadere de 5-6% in volum", a afirmat reprezentantul companiei.

Managerul companiei sustine ca evolutia pietei conservelor este in stransa legatura cu ceea ce se intampla in economie. "O mare parte din produsele noastre sunt consumate la munca, in fabrici, santiere, uzine, mai putin acasa. Anul acesta, o parte dintre consumatorii produselor noastre fie au consumat produse mai ieftine fie mancare gatita acasa", a explicat el.

De aceea, procentul detinut de marcile private ale marilor lanturi de magazine din retailul modern din piata conservelor din carne a crescut anul acesta la 4% fata de 3% cat era anul trecut. "Nu a fost o crestere masiva dar am avut ceva presiune pe cost pentru ca producem pentru majoritatea marcilor private din Romania", a completat Robert Redeleanu.

Scandia Romana, producatorul marcilor de pate de ficat Pate Bucegi, Pate Sibiu, si a gamei de mancaruri traditionale in conserve -Traditii, este controlat de compania elvetiana Elga Suisse Alimentari si are aproximativ 670 de angajati, 450 dintre acestia lucrand in productie.

Principalii competitori ai acesteia pe piata romaneasca de pateuri, cu peste 60 de marci si 750 de articole distrincte, sunt Orkla Foods cu brandul Ardealul, Hame Romania si Glina cu brandul Mandy.