Dacia Duster intra pe lista companiilor care vor flote 4x4

Autor: Alexandru Anghel 29.11.2009

Vanzarile de flote Dacia catre companii vor ajunge in acest an la 35% din vanzarile totale realizate pe plan local, aproximativ 15.000 de unitati, potrivit reprezentantilor producatorului, pana la final de an urmand sa fie livrate mai multe flote ce depasesc 50 de unitati.

Pentru 2010 reprezentantii Automobile Dacia apreciaza ca livrarile de flote vor depasi 35% din totalul vanzarilor Dacia in Romania, cresterea de cateva procente urmand sa fie adusa de SUV-ul Duster.

"Exista interes pentru flote Duster. Sunt companii multinationale care se intereseaza de 4x4, fie pentru activitati pentru drumuri mai proaste, fie pentru zona montana", a declarat Viorel Asaftei, director vanzari speciale Dacia.

Compania a livrat recent, prin dealerul Auto Cobalcescu, cea mai mare flota de autoutilitare, de 183 de unitati, catre compania Adrem Invest, subcontractor al producatorului si distribuitorului de energie CEZ. Adrem Invest a achizitionat in leasing operational 181 de autoutilitare Logan VAN si doua Logan MCV.

"Pana la final de an mai avem in derulare cateva contracte de flote. Clientii sunt in general companii care achizitioneaza pentru dezvoltarea activitatii curente sau pentru un business nou creat, precum Adrem", a spus Asaftei. Adrem Invest a castigat doua contracte pentru montarea, demontarea si citirea contoarelor CEZ in zona Olteniei.

BDR Sogelease, GDF si Siemens, cei mai mari clienti de flote

Asaftei a mentionat ca in acest an cel mai mare client de flote Dacia a fost BRD Sogelease, care a contractat mai mult de 300 de automobile, urmat de GDF Suez si Siemens, in timp ce cele mai mari flote de automobile Renault au fost contractate de Raiffeisen si Ursus. "Sunt multe flote de 50 de unitati. Avem altele in negociere, dar sunt putine peste 100 de unitati. Desi este criza, sunt companii care au continuat sa cumpere", a spus Asaftei.

Reprezentantii Automobile Dacia si Auto Cobalcescu spun ca in acest an au observat companii care au renuntat la unele contracte de flote, fie le-au incheiat, si au trecut la Dacia, pentru ca au cautat reducerea continua a costurilor.

"Nu sunt mai putine tranzactii de flote. Sunt doar mai mici"

Astfel, vanzarile de flote au continuat sa fie stimulate de companii care au atras contracte noi sau de administratii locale si guvernamentale care au decis inlocuirea parcurilor auto, intr-un context in care vanzarile de automobile s-au redus cu peste 50% in primele 10 luni ale anului, iar firmele de leasing au recuperat lunar mii de automobile de la clientii rau-platnici.

"Nu sunt mai putine tranzactii de flote. Sunt doar mai mici. Avem in continuare cereri, dar se negociaza. Dealul cu Adrem se negociaza de mai mult de 6 luni. Anul trecut in decembrie le-am vandut 30 de unitati, iar acum, dupa 10 luni, au cumparat inca 183", a spus Anca Costea, sef vanzari flote al dealerului Auto Cobalcescu. Ea a adaugat ca parcurile de masini comercializate catre persoane juridice reprezinta aproape 40% din businessul companiei. In 2008 dealerul a raportat afaceri de 13,5 milioane de euro.