Accent Travel a ajunsla a patra revizuire in jos a bugetului

Autor: Mirabela Tiron 24.11.2009

Agentia de turism Accent Travel & Events, unul dintre primii zece jucatori de pe piata de profil, a incheiat primele noua luni ale anului acesta cu o cifra de afaceri de 12,4 milioane de euro, in scadere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului anterior.

"Bugetul pe anul acesta a fost revizuit de patru ori in scadere. Initial estimasem o scadere cu 15-20% a cifrei de afaceri, dar situatia la noua luni arata o reducere cu 25%", a declarat Lucian Boronea, directorul general al companiei Accent Travel & Events.

Pachetul majoritar de circa 80% din actiuni al agentiei de turism este detinut de compania cipriota Comac Limited, in timp ce Lucian Boronea controleaza aproape 15% din companie, restul actiunilor fiind detinute de Stanciu Ioana Loredana si Mihalache Tiberius.

Printre clientii corporate ai Accent Travel & Events se numara companii precum Orange, Petrom, Subaru, Romexterra, Hulliburton sau Washington Group, aproape 95% din veniturile agentiei fiind generate de clientii corporate.

"Numarul mediu de nopti de cazare pentru deplasarile de business s-a redus de la trei nopti la doua nopti, iar valoarea medie pe tranzactie a scazut. Mai mult, asistam anul acesta la o relocare de la cazarea in unitatile de cinci stele la cea in hotelurile de patru stele", a spus Boronea.

Compania va realiza bugetul pentru anul viitor la sfarsitul lunii noiembrie, dupa ce se va face o centralizare a vanzarilor pe aceasta luna.

"Cred ca vom avea scaderi ale vanzarilor si in 2010 din cauza faptului ca bugetele de calatorie ale clientilor corporate se vor mentine la un nivel scazut", a precizat el.

Accent Travel & Events opereaza prin trei agentii proprii de turism, doua in Bucuresti si una in Ploiesti. Reteaua de agentii partenere revanzatoare numara aproape 50 de firme, aproape 30% din veniturile companiei fiind generate de agentiile revanzatoare.

Cei mai mari jucatori pe piata de profil sunt Happy Tour, companie detinuta de fondul de investitii GED, Eximtur, Marshal Turism sau Aerotravel.

De la inceputul anului pe piata agentiilor de turism s-a inregistrat un declin cu 20%. Pe langa Accent Travel & Events si celelalte agentii de turism au raportat scaderi ale afacerilor.

Un exemplu este agentia de turism Eximtur din Cluj, controlata de familia Morariu, care a finalizat primele noua luni ale anului acesta cu afaceri in scadere cu 23% fata de aceeasi perioada a anului anterior.