Producatorul Bergenbier, la a doua schimbare de nume in trei ani. Va fi afectat businessul?

Autor: Diana Tudor Stoica 05.11.2009

CVC Capital Partners, noul proprietar al producatorului de bere Bergenbier, intentioneaza sa schimbe denumirea businessului de bere din Europa Centrala, achizitionat recent de la AB InBev, in StarBev pentru a se distanta de imaginea producatorului belgian.
Consultantii in strategie de brand sustin insa ca desi aceasta schimbare nu va afecta deloc evolutia brandurilor, decizia ar putea sa nu fie privita cu ochi buni de mediul de afaceri.
"Mediul de afaceri este conservator si nu iubeste schimbarile, mai ales atunci cand au loc des. Acestea nu sunt deloc usor acceptate sau bine primite. De aceea, nu este recomandat sa schimbi numele unei companii, mai ales daca acesta a fost deja schimbat de mai multe ori", a declarat Stefan Liute, director de strategie al companiei de branding Grapefruit.
El a adaugat ca in cazul in care o companie este vanduta, noii proprietari schimba numele companiei deoarece vor sa isi marcheze teritoriul, insa Liute sustine ca aceasta mutare trebuie sa reflecte o schimbare foarte serioasa in companie si sa fie realizata doar cand este cu adevarat necesara.
In bere, brandul conteaza
"Atunci cand se schimba numele unei companii, disconfortul este compensat daca sunt mentinute relatiile business to business ale acesteia, iar daca managementul dovedeste seriozitate si consecventa, schimbarea se face mult mai usor", a explicat directorul de strategie al companiei Grapefruit.
Reprezentantii fondului de investitii CVC Capital Partners, care va plati peste 1,5 miliarde de euro pentru operatiunile din industria berii ale AB InBev (ABI) pe opt piete din Europa Centrala, au declarat deja ca nu intentioneaza sa faca schimbari de management in niciuna dintre companiile achizitionate.
"Actualul nume al companiei este asociat cu fostul proprietar AB InBev, de aceea este necesara schimbarea numelui afacerii odata ce tranzactia va fi finalizata si CVC Capital Partners va deveni noul proprietar. Aceasta schimbare nu credem ca va afecta in niciun fel relatiile business to business ale companiei. In plus, numele brandurilor de bere comercializate de companie in Romania nu se vor schimba", a declarat …zgur …nder, director de investitii al CVC Capital Partners pentru Europa Centrala si de Est.
A cincea schimbare de nume de la preluarea Bianca Blaj
Filiala locala a grupului AB InBev a trecut deja prin patru schimbari de nume, de la infiintare pana in prezent. InBev a intrat pe piata locala in 1994 prin semnarea unui parteneriat cu producatorul de bere Bianca din Blaj.
Atunci a preluat denumirea Bianca Interbrew Bergenbier, pe care a pastrat-o pana in octombrie 1999, cand InBev a preluat 50% din actiunile fabricii Romanian Efes Brewery din Ploiesti si si-a schimbat numele in Interbrew Efes Brewery.
Din decembrie 2002, prin fuzionarea tuturor entitatilor din grup, se formeaza compania Interbrew Romania.
Numele nu este pastrat insa foarte mult timp si cinci ani mai tarziu, in 2007, producatorul Bergenbier devine InBev Romania.
Chiar daca a fost foarte aproape de a deveni AB-InBev Romania, dupa achizitia grupului american Anheuser Busch, anul viitor producatorul brandurilor Bergenbier si Stella Artois va renunta la denumirea de InBev Romania pentru StarBev, trecand prin a cincea schimbare a denumirii.

Schimbari dese