Produsele pentru copii, o afacere de 3 mld. euro

Autor: Ioana Mihai 04.11.2009

Afacerile cu produse si servicii dedicate copiilor cresc in ciuda crizei. Parintii cheltuiesc in medie o treime din bugetul familiei pentru intretinerea si cresterea copiilor, arata un studiu realizat pentru revista BUSINESS Magazin de compania de cercetare de piata 360insights.
Piata bunurilor si serviciilor destinate celor peste 4 milioane de copii si tineri din Romania cu varste pana la 18 ani depaseste 3 miliarde de euro anual, adica mai mult decat vanzarile cumulate inregistrate anul trecut de Metro si Carrefour - cele mai mari retele de magazine de pe piata.
Chiar daca parintii au fost nevoiti sa reduca in ultima perioada cheltuielile pe ansamblul bugetului familial, nu fac deloc rabat in ceea ce priveste copilul.
"Copilul este vazut ca o completare a ideii de implinire si realizare in viata. Apoi, ritmul de viata alert, care reduce timpul alocat familiei, face ca parintii sa vada ca o compensatie ceea ce ofera material copiilor", considera psihologul si psihoterapeutul Diana Stoian.

Cititi mai multe in editia din aceasta saptamana a revistei BUSINESS Magazin