Paradoxurile crizei: Faberge vinde online bijuterii de sute de mii de euro

Ziarul Financiar 24.10.2009

Debutul a fost primit cu ridicari de sprancene, dar vanzarea online a luxului a devenit, in timpul crizei, solutia care poate face diferenta pe o piata subminata de scaderea puterii de cumparare.

Comertul online, odinioara un subiect tabu in industria luxului, a devenit in vreme de criza poate metoda cea mai eficienta de impulsionare a vanzarilor. Oamenii din domeniu au acceptat in cele din urma ca internetul poate scoate din amortire chiar si un brand exclusivist. Cel mai nou intrat in grupul caselor de lux care isi vand produsele online este Fabergé, simbolul opulentei si al extravagantei rusesti, casa care a facut istorie datorita oualor pretioase.

"Credeti ca in conditiile de acum ar fi fost cineva dispus sa imi acorde un cec in alb?", se intreba retoric in presa internationala Mark Dunhill, CEO al Fabergé, referindu-se la schimbarea de macaz a casei. "Alternativa ar fi fost sa asteptam zece ani pentru a construi o retea de reprezentante pe masura si apoi sa tinem pumnii stransi si sa speram la profit."

Cititi mai multe despre cum se vand online bijuteriile pe www.businessmagazin.ro