Aurelian Sima, seful centrului de servicii al Accenture, pleaca din companie dupa doi ani

Autor: Alina Pahoncia 19.10.2009

Aurelian Sima, 47 de ani, primul roman care a ocupat o functie executiva intr-o companie de Business Process Outsourcing (BPO), conducand timp de doi ani operatiunile centrului de servicii din Bucuresti al gigantului american Accenture, va parasi aceasta functie, afirma surse din interiorul companiei.

Serviciile de BPO se refera la externalizarea unor procese din cadrul businessului care nu au functie de baza in cadrul companiei, fiind un domeniu care se dezvolta foarte puternic in prezent.

Sima a fost recrutat de americani in 2007, dupa ce a petrecut sapte ani la conducerea businessului Motorola la nivel local.

El a condus centrul de BPO al Accenture, care a ajunsese anul trecut la peste 280 de angajati in Bucuresti, care lucrau in patru linii de business: resurse umane, financiar, procurement si asigurari. Planurile pe termen mediu si lung ale companiei anuntate in urma cu doi ani vizau atingerea unui numar de 2.000 de angajati. Accenture mai are pe piata locala o divizie de consultanta si una de dezvoltare si mentenanta software.

Contactat de ZF, Sima nu a dorit sa comenteze informatia cu privire la plecarea din companie, iar reprezentantii Accenture nu au oferit detalii suplimentare pana la inchiderea editiei.

Sima a absolvit Facultatea de Mecanica din cadrul Institutului Politehnic din Bucuresti si a mai lucrat anterior in consultanta (AEA Mediu Consulting), ca sales&marketing manager la Rigips Romania, (parte a Saint Gobain) si in diverse companii din FMCG.

In Europa, Accenture mai are centre in Praga, Bratislava si Varsovia si un centru de IT in Riga, iar Bucurestiul este cel mai mare oras european in care americanii au un centru de outsourcing.

La nivel global, pentru Accenture lucreaza 177.000 de oameni, care deservesc clienti din 120 de tari. Compania, care este listata pe bursa de la New York, a raportat venituri nete de 21,6 mld. dolari in anul fiscal care s-a incheiat la 31 august 2009.

Potrivit site-ului Ministerului de Finante, Accenture Central Europe a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 10,2 mil. euro si un profit net de 0,7 mil. euro. Compania nu a depus bilantul financiar pentru anul 2008.

De curand, si Genpact, cel mai mare jucator in functie de numarul de angajati din industria de BPO locala, si-a schimbat seful, aducandu-l la conducerea operatiunilor pe olandezul Pascal Henssen.

Genpact, care s-a desprins in urma cu cativa ani din gigantul general Electric, a fost primul jucator din BPO care a intrat pe piata locala in 2005. Gigantul american Accenture a fost a doua companie care a deschis un centru de BPO pe piata locala in 2006. Ulterior, au venit si indienii de la Wipro si cei de la WNS. O alta companie care are activitati in zona de BPO este TechTeam.