Vanzarile de seminee scad pentru prima oara dupa anul 2000 si sunt sustinute de renovari

Autor: Vlad Anastasiu 30.09.2009
Cererea de seminee va scadea anul acesta cu circa 40%, odata cu amanarea proiectelor rezidentiale, iar majoritatea jucatorilor pariaza pe lucrarile de renovare pentru ca scaderea sa nu fie mai abrupta.


Vanzarile de seminee au inregistrat in ultimii doi-trei ani cresteri anuale chiar si de 30%, ajungand in 2008 la circa 4 milioane de euro, la un volum de circa 1.000 de bucati, scrie revista Business Construct (vezi - www.zf/businessconstruct.ro).
Semineele pe lemne raman cele mai vandute, in timp ce semineele pe bioetanol (combustibil ecologic obtinut pe baza de alcool) abia isi fac loc pe piata.
"Estimam ca piata locala de seminee s-a ridicat anul trecut la aproximativ 4 milioane de euro, respectiv 1.000 de bucati. In iunie 2008 a fost o crestere de 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa spre sfarsitul anului, in decembrie, cresterea pietei a fost de numai 15%", a apreciat Vlad Stefanescu, proprietarul Seminee Stefanescu, unul dintre jucatorii de pe piata locala de profil.
Pentru acest an, Stefanescu apreciaza ca piata va scadea cu pana la 40%, pana la 2,4 milioane de euro si un volum de 700 de bucati, afectata in principal de sistarea proiectelor imobiliare, dezvoltatorii fiind de altfel principalii clienti in ultimii ani ai companiei.
Seminee Stefanescu a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 2 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent, insa pentru anul acesta reprezentantul companiei apreciaza o scadere a vanzarilor cu circa 30%, pe fondul sistarilor proiectelor imobiliare pentru care firma livra seminee. "In 2008, cifra de afaceri a companiei a fost de aproape 2 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de 2007. Din cauza inghetarii proiectelor imobiliare la care compania noastra colabora, precum Ibiza sau Willbrook, in 2009 estimam o scadere de circa 30% a cifrei de afaceri", a explicat Stefanescu.
Aceeasi scadere pentru anul acesta o anticipeaza si Florin Georgescu, directorul Seminee Ambient, un alt jucator important de pe piata locala de profil. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 270.000 de euro, in crestere cu peste 30% fata de 2007, cand afacerile s-au ridicat in jurul valorii de 200.000 de euro.
"Fata de anul 2007, cand am inregistrat vanzari de 200.000 de euro, in 2008 vanzarile s-au ridicat la 270.000, in crestere cu 35%. Anul acesta vanzarile au scazut cu 30% si apreciez ca vom incheia anul la nivelul inregistrat in 2007", a declarat Georgescu.
In continuare, cele mai vandute seminee pe piata locala sunt cele pe lemne, insa de curand au aparut pe piata si modele pe baza de etanol, cu consum redus de combustibil si mai ecologice.
"Din punctul de vedere al combustibilului, ultima tendinta o reprezinta semineele cu bioetanol. De asemenea, in ceea ce priveste semineele traditionale, cu lemn, exista focare cu samota sau panouri de vermiculite la interior, care au un randament de pana la 60-70% si emisie de monoxid de carbon foarte scazuta. Sunt focare realizate conform ultimelor norme de poluare ale Comisiei Europene", a declarat Sabina Rotaru, reprezentantul Fedo, companie care comercializeaza seminee din Franta, Olanda si Austria.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 1,9 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului de Finante, fiind cel mai bun an al companiei de la infiintare.
Cele mai multe seminee, circa 80%, se instaleaza in case de resedinta si nu in case de vacanta, in ciuda caracterului exclusivit al semineelor.
De asemenea, si unii proprietari de restaurante aleg sa instaleze un semineu, dar acestea pot fi instalate si in sedii ale unor institutii sau chiar banci.
"Cu siguranta cele mai multe locuinte in care am instalat seminee sunt resedinte, insa am realizat seminee si pentru sedii de intreprinderi, precum TitanMar din Bucuresti, restaurante, precum CityGrill de pe Lipscani sau cabane de vanatoare, precum cea de la Balc", a explicat Stefanescu.