Vanzarile de seminee scad pentru prima oara dupa anul 2000 si sunt sustinute de renovari
Autor:
Vlad Anastasiu
30.09.2009
Cererea de seminee va scadea anul acesta cu circa 40%, odata
cu amanarea proiectelor rezidentiale, iar majoritatea jucatorilor
pariaza pe lucrarile de renovare pentru ca scaderea sa nu fie mai
abrupta.
Vanzarile de seminee au inregistrat in ultimii doi-trei ani
cresteri anuale chiar si de 30%, ajungand in 2008 la circa 4
milioane de euro, la un volum de circa 1.000 de bucati, scrie
revista Business Construct (vezi -
www.zf/businessconstruct.ro).
Semineele pe lemne raman cele mai vandute, in timp ce
semineele pe bioetanol (combustibil ecologic obtinut pe baza de
alcool) abia isi fac loc pe piata.
"Estimam ca piata locala de seminee s-a ridicat anul trecut la
aproximativ 4 milioane de euro, respectiv 1.000 de bucati. In iunie
2008 a fost o crestere de 30% fata de aceeasi perioada a anului
trecut, insa spre sfarsitul anului, in decembrie, cresterea pietei
a fost de numai 15%", a apreciat Vlad Stefanescu, proprietarul
Seminee Stefanescu, unul dintre jucatorii de pe piata locala de
profil.
Pentru acest an, Stefanescu apreciaza ca piata va scadea cu
pana la 40%, pana la 2,4 milioane de euro si un volum de 700 de
bucati, afectata in principal de sistarea proiectelor imobiliare,
dezvoltatorii fiind de altfel principalii clienti in ultimii ani ai
companiei.
Seminee Stefanescu a inregistrat anul trecut o cifra de
afaceri de aproximativ 2 milioane de euro, in crestere cu 15% fata
de anul precedent, insa pentru anul acesta reprezentantul companiei
apreciaza o scadere a vanzarilor cu circa 30%, pe fondul sistarilor
proiectelor imobiliare pentru care firma livra seminee. "In 2008,
cifra de afaceri a companiei a fost de aproape 2 milioane de euro,
in crestere cu 15% fata de 2007. Din cauza inghetarii proiectelor
imobiliare la care compania noastra colabora, precum Ibiza sau
Willbrook, in 2009 estimam o scadere de circa 30% a cifrei de
afaceri", a explicat Stefanescu.
Aceeasi scadere pentru anul acesta o anticipeaza si Florin
Georgescu, directorul Seminee Ambient, un alt jucator important de
pe piata locala de profil. Compania a inregistrat anul trecut o
cifra de afaceri de aproximativ 270.000 de euro, in crestere cu
peste 30% fata de 2007, cand afacerile s-au ridicat in jurul
valorii de 200.000 de euro.
"Fata de anul 2007, cand am inregistrat vanzari de 200.000 de
euro, in 2008 vanzarile s-au ridicat la 270.000, in crestere cu
35%. Anul acesta vanzarile au scazut cu 30% si apreciez ca vom
incheia anul la nivelul inregistrat in 2007", a declarat
Georgescu.
In continuare, cele mai vandute seminee pe piata locala sunt
cele pe lemne, insa de curand au aparut pe piata si modele pe baza
de etanol, cu consum redus de combustibil si mai ecologice.
"Din punctul de vedere al combustibilului, ultima tendinta o
reprezinta semineele cu bioetanol. De asemenea, in ceea ce priveste
semineele traditionale, cu lemn, exista focare cu samota sau
panouri de vermiculite la interior, care au un randament de pana la
60-70% si emisie de monoxid de carbon foarte scazuta. Sunt focare
realizate conform ultimelor norme de poluare ale Comisiei
Europene", a declarat Sabina Rotaru, reprezentantul Fedo, companie
care comercializeaza seminee din Franta, Olanda si Austria.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de
aproximativ 1,9 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului de
Finante, fiind cel mai bun an al companiei de la infiintare.
Cele mai multe seminee, circa 80%, se instaleaza in case de
resedinta si nu in case de vacanta, in ciuda caracterului
exclusivit al semineelor.
De asemenea, si unii proprietari de restaurante aleg sa
instaleze un semineu, dar acestea pot fi instalate si in sedii ale
unor institutii sau chiar banci.
"Cu siguranta cele mai multe locuinte in care am instalat
seminee sunt resedinte, insa am realizat seminee si pentru sedii de
intreprinderi, precum TitanMar din Bucuresti, restaurante, precum
CityGrill de pe Lipscani sau cabane de vanatoare, precum cea de la
Balc", a explicat Stefanescu.