Sonia Nastase, Howard Johnson: Negociem cu furnizorii reducerea preturilor cu pana la 10%
Autor:
Mirabela Tiron
29.09.2009
Sonia Nastase, noul director general al hotelului de cinci
stele Howard Johnson din Capitala, controlat de omul de afaceri
Gabriel Popoviciu, spune ca negociaza cu furnizorii hotelului
reducerea cu pana la 10% a preturilor cu scopul de a diminua
costurile totale de operare.
"Presiunea pe care o simtim noi acum trebuie sa fie inteleasa
si impartasita de catre furnizori. Cand ne-am uitat la costuri,
ne-am indreptat atentia spre furnizori si nu spre serviciile
oferite clientilor", a declarat Sonia Nastase, fara a preciza cine
sunt principalii furnizori ai hotelului.
Sonia Nastase, 37 de ani, a preluat conducerea operatiunilor
hotelului luna aceasta, inlocuindu-l pe britanicul Peter Craig
Martin. Sonia Nastase este prima romanca ce conduce un hotel de
cinci stele din Capitala, pentru un mandat de doi ani, in
conditiile in care toti managerii generali ai unitatilor de cinci
stele Intercontinental, Hilton, JW Marriott, Radisson sau Crowne
Plaza sunt expati.
Buget in scadere cu 30%
"Este greu sa bugetezi in aceasta perioada si sa faci o
prognoza realista. Mi-ar fi insa foarte greu sa lucrez fara
obiective, de aceea lucram acum la bugetul si la strategia pentru
anul viitor", a spus ea. In primele noua luni din acest an hotelul
a incasat 6 mil.euro, iar cifra de afaceri estimata pentru intreg
anul se ridica la 9 mil. euro, in scadere cu 30,7% fata de cea de
anul anterior.
Hotelul de cinci stele a operat la un grad de ocupare de 50%
in primele opt luni si a scazut tarifele cu 25-30% fata de cele de
anul anterior. "In anii 2007 si 2008, ani foarte buni pentru
hoteluri, gradul de ocupare cu care se lucra pe piata de cinci
stele era de 70%, care asigura profit. Acum s-a trecut la un grad
de ocupare de 50%, situatie valabila pentru toata piata de cinci
stele", a spus ea, adaugand faptul ca luna septembrie a adus o
crestere, fiind saptamani in care s-a inregistrat si un grad de 80%
datorita organizarii de evenimente.
Hotelul a primit incepand din septembrie mai multe solicitari
din partea companiilor pentru salile de conferinte, dar si
solicitari pentru evenimente sociale, inclusiv pentru petrecerile
de Craciun.
"Analizam ce evenimente se desfasoara in urmatoarea saptamana
si alimentam hotelul cu mancare si bautura in functie de aceste
evenimente. Avem asadar in vedere un control mai bun al stocurilor
si optimizarea acestora prin prognoze care se fac o data pe
saptamana", a spus directorul general, care isi incepe programul de
lucru la 8-8.30 dimineata si termina la ora 20.
"Pentru turisti avem preturile cele mai mici la
cazare"
Sonia Nastase mai precizeaza ca in fiecare dimineata, de la
ora 9-9.30, se face o sedinta "morning briefing", in care se
discuta despe evenimentele din ziua respectiva. De asemenea, exista
si sedinte saptamanale cu directorii de departamente in care se
discuta actiunile pentru saptamana viitoare.
Cei mai multi clienti ai Howard Johnson sunt clienti de
business, numarul clientilor care vin in vacanta in Capitala fiind
foarte mic. "Pentru turisti avem preturile cele mai mici la
cazare", a spus ea, adaugand faptul ca in medie o camera costa 100
de euro pe noapte. Zilele de weekend reprezinta cea mai mare
problema pentru hotelieri din cauza faptului ca doar 20-30% din
camere se ocupa, desi preturile pe camera sunt mai mici decat in
timpul saptamanii, dupa cum apreciaza Sonia Nastase.