Sonia Nastase, Howard Johnson: Negociem cu furnizorii reducerea preturilor cu pana la 10%

Autor: Mirabela Tiron 29.09.2009
Sonia Nastase, noul director general al hotelului de cinci stele Howard Johnson din Capitala, controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, spune ca negociaza cu furnizorii hotelului reducerea cu pana la 10% a preturilor cu scopul de a diminua costurile totale de operare.
"Presiunea pe care o simtim noi acum trebuie sa fie inteleasa si impartasita de catre furnizori. Cand ne-am uitat la costuri, ne-am indreptat atentia spre furnizori si nu spre serviciile oferite clientilor", a declarat Sonia Nastase, fara a preciza cine sunt principalii furnizori ai hotelului.
Sonia Nastase, 37 de ani, a preluat conducerea operatiunilor hotelului luna aceasta, inlocuindu-l pe britanicul Peter Craig Martin. Sonia Nastase este prima romanca ce conduce un hotel de cinci stele din Capitala, pentru un mandat de doi ani, in conditiile in care toti managerii generali ai unitatilor de cinci stele Intercontinental, Hilton, JW Marriott, Radisson sau Crowne Plaza sunt expati.
Buget in scadere cu 30%
"Este greu sa bugetezi in aceasta perioada si sa faci o prognoza realista. Mi-ar fi insa foarte greu sa lucrez fara obiective, de aceea lucram acum la bugetul si la strategia pentru anul viitor", a spus ea. In primele noua luni din acest an hotelul a incasat 6 mil.euro, iar cifra de afaceri estimata pentru intreg anul se ridica la 9 mil. euro, in scadere cu 30,7% fata de cea de anul anterior.
Hotelul de cinci stele a operat la un grad de ocupare de 50% in primele opt luni si a scazut tarifele cu 25-30% fata de cele de anul anterior. "In anii 2007 si 2008, ani foarte buni pentru hoteluri, gradul de ocupare cu care se lucra pe piata de cinci stele era de 70%, care asigura profit. Acum s-a trecut la un grad de ocupare de 50%, situatie valabila pentru toata piata de cinci stele", a spus ea, adaugand faptul ca luna septembrie a adus o crestere, fiind saptamani in care s-a inregistrat si un grad de 80% datorita organizarii de evenimente.
Hotelul a primit incepand din septembrie mai multe solicitari din partea companiilor pentru salile de conferinte, dar si solicitari pentru evenimente sociale, inclusiv pentru petrecerile de Craciun.
"Analizam ce evenimente se desfasoara in urmatoarea saptamana si alimentam hotelul cu mancare si bautura in functie de aceste evenimente. Avem asadar in vedere un control mai bun al stocurilor si optimizarea acestora prin prognoze care se fac o data pe saptamana", a spus directorul general, care isi incepe programul de lucru la 8-8.30 dimineata si termina la ora 20.
"Pentru turisti avem preturile cele mai mici la cazare"
Sonia Nastase mai precizeaza ca in fiecare dimineata, de la ora 9-9.30, se face o sedinta "morning briefing", in care se discuta despe evenimentele din ziua respectiva. De asemenea, exista si sedinte saptamanale cu directorii de departamente in care se discuta actiunile pentru saptamana viitoare.
Cei mai multi clienti ai Howard Johnson sunt clienti de business, numarul clientilor care vin in vacanta in Capitala fiind foarte mic. "Pentru turisti avem preturile cele mai mici la cazare", a spus ea, adaugand faptul ca in medie o camera costa 100 de euro pe noapte. Zilele de weekend reprezinta cea mai mare problema pentru hotelieri din cauza faptului ca doar 20-30% din camere se ocupa, desi preturile pe camera sunt mai mici decat in timpul saptamanii, dupa cum apreciaza Sonia Nastase.