Maghiarii de la CIG intra pe piata asigurarilor de viata

Autor: Angela Placinta 24.09.2009

Compania maghiara de asigurari de viata Central European Insurance Group (CIG) si-a inceput operatiunile pe piata locala si a recrutat deja 160 de angajati, urmand sa deschida 17 agentii in Bucuresti si in tara.

CIG a fost infiintata anul trecut in Ungaria, iar in urma cu cateva luni a intrat pe piata romaneasca folosind "pasaportul european", in baza dreptului de libera circulatie a serviciilor in UE. Cateva sute de companii de asigurari si aproape o mie de brokeri au venit pe piata locala in acest mod, dar putini dintre acestia chiar vand asigurari in Romania. "Avem in portofoliu un produs de asigurare unit-linked (asigurare de viata care investeste cea mai mare parte din prima platita de client in fonduri de investitii - n.r.) si am inceput deja vanzarea. Canalele de distributie sunt forta salariata de vanzari, brokerii si agentii de vanzari (care lucreaza in baza unor contracte de mandat - n.r.)", a declarat pentru ZF Robert Emanoil, directorul de marketing al CIG Romania Asigurari de Viata.

Compania are in prezent 170 de agenti de vanzare si se va baza pe produse cu componenta investitionala, asa-numitele asigurari unit-linked. Lansarea oficiala a societatii va avea loc peste o saptamana.

Piata asigurarilor de viata devine tot mai aglomerata, in conditiile in care in ultimele luni si-au inceput activitatea doua noi societati, Aegon si BRD Viata, in timp ce alte doua asteapta sa fie autorizate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor: Uniqa Asigurari de Viata si Ergo.

Investitorii straini sunt atrasi de potentialul de crestere a pietei, chiar daca anul acesta in primele sase luni vanzarile au inregistrat un declin de 3% fata de aceeasi perioada din 2008. Ponderea asigurarilor de viata in PIB este insa extrem de redusa, de 0,37% in 2008, fata de cel putin cateva procente in statele dezvoltate.

In 2008 primele brute subscrise (indicator care arata afacerile asiguratorilor) de companiile de asigurari de viata s-au ridicat la 1,868 miliarde de lei (508 mil. euro), cu 29% peste nivelul anterior.

Pe aceasta piata s-au resimtit insa efectele crizei, astfel incat pentru 2009 unii asiguratori vad o scadere, in timp ce altii sunt mai optimisti si se asteapta la o crestere de cateva procente.