Distrigaz Sud renunta la masinile cu sofer ale sefilor

Autor: Roxana Petrescu 21.09.2009

Fosta Distrigaz Sud, devenita recent GDF SUEZ Energy Romania, companie cu afaceri de peste un miliard de euro specializata in furnizarea gazelor naturale, a luat o noua masura pentru reducerea costurilor: a renuntat la soferi si la masini alegand in schimb o firma de taxiuri. Masura nu are legatura cu parcul auto folosit de companie pentru interventiile necesare la retele de gaze.

"Nu este vorba de foarte multe persoane, in jur de 30, pentru ca firma nu a intervenit asupra flotei destinata interventiilor. In schimb, se pot face economii destul de mari printr-o astfel de masura pentru ca nu mai exista costuri privind mentenanta masinilor respective, plata asigurarilor si altele. Firma de taxiuri cu care s-a incheiat contractul are o prezenta buna la aeroport", spun surse din piata. Reprezentantii GDF SUEZ Energy Romania nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei pentru informatii suplimentare.

Foarte multe companii au anuntat de la inceputul anului masuri de reducere a costurilor pentru a face fata scaderii vanzarilor pe fondul crizei. Dincolo de disponibilizari sau anularea unor proiecte de investitii, companiile au inceput sa ia in vizor cheltuielile cu publicitatea, inlocuirea deplasarilor cu videoconferinte, reducerea consumului de articole de papetarie sau renuntarea la trainingurile si petrecerile pentru angajati.

Consumul de gaze naturale a fost extrem de afectat din cauza crizei care a dus la inchiderea periodica a marilor consumatori cum ar fi de exemplu combinatele chimice. Potrivit datelor Transgaz, compania nationala de transport al gazelor naturale, in primele opt luni ale anului cererea a scazut cu circa 25-30% comparativ cu perioada similara a anului trecut, Romania ajungand sa consume cantitati de gaze similare cu cele din urma cu 20-30 de ani.