Jucatorii din auto: Campaniile publicitare sunt mai eficiente in criza
In conditiile in care numarul companiilor auto care promoveaza
anumite modele a scazut semnificativ in comparatie cu perioada
similara a anului trecut, eficienta campaniilor publicitare a
crescut, potrivit jucatorilor din piata auto.
In 2007 si in special in 2008 numarul companiilor auto care apelau
la campanii de promovare a crescut semnificativ in comparatie cu
anii anteriori, proportional cu nivelul pietei auto. Odata cu
scaderea pietei si implicit a bugetelor de promovare, si numarul
marcilor care apeleaza la astfel de metode de promovare
s-a redus semnificativ, potrivit jucatorilor din piata auto.
Cu toate acesta, partea "buna" a crizei, in opinia jucatorilor,
este ca un numar mai mic de produse promovate, creste eficienta
reclamelor, al caror cost deja este mai mic.
Didier Gerard, directorul general al Citroen Romania, spune ca
planurile de expansiune ale retelei de dealeri au fost incetinite
de criza financiara, dar bugetul de promovare nu a fost micsorat.
"Bugetul de marketing nu a fost micsorat in acest an, ci a crescut.
In primele doua luni ale anului 50% din bugetul de promovare a fost
repartizat reclamelor TV. In plus, anul acesta vom extinde campania
de promovare pe internet, radio, ziare si outdoor, spunea Gerard la
inceputul acestui an. Aceeasi afirmatie a sustinut-o si luna
trecuta, cand Citroen organiza un eveniment la nivel national cu un
tur al marilor orase, in care compania prezenta gama de
modele.
In toamna acestui an si BMW a declansat o noua campanie publicitara
care nu are ca tema principala un anumit model, ci "bucuria" de a
avea un BMW. "Implementarea campaniei actuale este o decizie a
consiliului de administratie al BMW si are loc pe plan mondial.
Toate tarile vor folosi conceptul si vor implementa campania anul
acesta. Aceasta schimbare de strategie vine sa optimizeze platforma
de comunicare in contextul extinderii constante a gamei de modele.
In acelasi timp intareste atributele marcii", a spus Nina
Bratfalean, directorul de marketing al BMW Group Romania.
Ca si in cazul importatorului Citroen pe piata locala, si oficialii
BMW considera ca acum este "momentul" in care promovarea isi atinge
cel mai bine publicul-tinta. "Acum nu exista 'inflatie' de reclame,
deci vizibilitatea este mai buna pentru produsul comunicat", a
subliniat Nina Bratfalean.
Comparativ cu anul anterior, daca Citro'n si-a majorat bugetul de
marketing, acesta a scazut in cazul BMW, fiind corelat cu nivelul
vanzarilor estimate pentru acest an.
"In comparatie cu 2008, anul acesta bugetul de promovare este
proportional cu planul de vanzari de la inceputul anului, iar aici
ne referim strict la bugetul de advertising", a spus
Bratfalean.
In primele sapte luni ale acestui an vanzarile BMW pe piata locala
au inregistrat o scadere de 58%, la 622 de masini, pe o piata a
autoturismelor de import care a inregistrat un declin de 52%. In
aceeasi perioada, Citroen a inregistrat un declin de 21%, la 1.318
autoturisme si o scadere cu peste 70%, la 240 de unitati pe
segmentul vehiculelor comerciale usoare.