Jucatorii din auto: Campaniile publicitare sunt mai eficiente in criza

Autor: Bogdan Alecu 20.09.2009

In conditiile in care numarul companiilor auto care promoveaza anumite modele a scazut semnificativ in comparatie cu perioada similara a anului trecut, eficienta campaniilor publicitare a crescut, potrivit jucatorilor din piata auto.
In 2007 si in special in 2008 numarul companiilor auto care apelau la campanii de promovare a crescut semnificativ in comparatie cu anii anteriori, proportional cu nivelul pietei auto. Odata cu scaderea pietei si implicit a bugetelor de promovare, si numarul marcilor care apeleaza la astfel de metode de promovare
s-a redus semnificativ, potrivit jucatorilor din piata auto.
Cu toate acesta, partea "buna" a crizei, in opinia jucatorilor, este ca un numar mai mic de produse promovate, creste eficienta reclamelor, al caror cost deja este mai mic.
Didier Gerard, directorul general al Citroen Romania, spune ca planurile de expansiune ale retelei de dealeri au fost incetinite de criza financiara, dar bugetul de promovare nu a fost micsorat. "Bugetul de marketing nu a fost micsorat in acest an, ci a crescut. In primele doua luni ale anului 50% din bugetul de promovare a fost repartizat reclamelor TV. In plus, anul acesta vom extinde campania de promovare pe internet, radio, ziare si outdoor, spunea Gerard la inceputul acestui an. Aceeasi afirmatie a sustinut-o si luna trecuta, cand Citroen organiza un eveniment la nivel national cu un tur al marilor orase, in care compania prezenta gama de modele.
In toamna acestui an si BMW a declansat o noua campanie publicitara care nu are ca tema principala un anumit model, ci "bucuria" de a avea un BMW. "Implementarea campaniei actuale este o decizie a consiliului de administratie al BMW si are loc pe plan mondial. Toate tarile vor folosi conceptul si vor implementa campania anul acesta. Aceasta schimbare de strategie vine sa optimizeze platforma de comunicare in contextul extinderii constante a gamei de modele. In acelasi timp intareste atributele marcii", a spus Nina Bratfalean, directorul de marketing al BMW Group Romania.
Ca si in cazul importatorului Citroen pe piata locala, si oficialii BMW considera ca acum este "momentul" in care promovarea isi atinge cel mai bine publicul-tinta. "Acum nu exista 'inflatie' de reclame, deci vizibilitatea este mai buna pentru produsul comunicat", a subliniat Nina Bratfalean.
Comparativ cu anul anterior, daca Citro'n si-a majorat bugetul de marketing, acesta a scazut in cazul BMW, fiind corelat cu nivelul vanzarilor estimate pentru acest an.
"In comparatie cu 2008, anul acesta bugetul de promovare este proportional cu planul de vanzari de la inceputul anului, iar aici ne referim strict la bugetul de advertising", a spus Bratfalean.
In primele sapte luni ale acestui an vanzarile BMW pe piata locala au inregistrat o scadere de 58%, la 622 de masini, pe o piata a autoturismelor de import care a inregistrat un declin de 52%. In aceeasi perioada, Citroen a inregistrat un declin de 21%, la 1.318 autoturisme si o scadere cu peste 70%, la 240 de unitati pe segmentul vehiculelor comerciale usoare.