Test auto ZF: Sandero Stepway. Inca un pas pana la SUV - GALERIE FOTO

Autor: Alexandru Anghel 15.09.2009

Primele trei intrebari care apar odata ce ai in fata un nou model de autoturism si ai savurat deja imaginea exterioara: ce client urmareste, ce motorizare ascunde sub capota (performantele tehnice) si... pretul.

Este un Sandero Stepway, deci aspectul exterior nu ar trebui sa fie foarte diferit de cel al unui Sandero. Inainte de a da raspunsurile la cele trei intrebari de mai sus sa detaliem insa aspectele exterioare, pentru ca da, exista diferente fata de "clasicul" Sandero.

Chiar daca imparte platforma tehnica cu restul gamei Dacia, Stepway este condimentat cu cateva atribute care il recomanda drept precursor al viitorului SUV. Principalul atu, o garda la sol mai inaltata cu 2 cm care te va ajuta oricand sa treci peste o denivelare care ti se parea imposibil de depasit intr-un automobil de clasa compacta iar confortul pasagerilor nu va fi afectat. Am constat acest lucru pe o portiune de drum judetean de doar 10 km, au fost de ajuns, intre localitatile Medgidia si Murfatlar. Daca nu va aflati la volanul unui Stepway si trebuie neaparat sa evitati aglomeratia de pe drumul european E87 in drum spre o statiune de pe litoral, alegeti orice alta ruta.

Revenim la Stepway, care fata de Sandero a mai primit cateva ornamente exterioare, din crom satinat, praguri cu insertia Stepway si faruri stilizate, pe fond inchis.

Interiorul este in proportie de aproape 100% unul standard Dacia. Avem consola centrala standard, cu aceasi configuratie si casetofonul cu MP3 player, aer conditionat manual, volanul cu noua sigla Dacia integrata si cele doua airbaguri din echiparea de baza. Avem in acest caz si ceva mai mult plastic la interior, prezent in primul rand pe panourile interioare ale usilor, si tapiserii de culoare inchisa. Aceeleasi spatii de depozitare, destul de multe, le gasim la Stepway la fel ca si la Sandero, precum si portbagajul de 320 de litri ce poate fi largit modular pana la 1.200 de litri prin plierea scaunelor.

In ceea ce priveste propulsoarele, Stepway are in gama un motor de 1,5 litri diesel si un motor de 1,6 litri cu alimentare pe benzina, de 90 CP, care utilizat la turatii conforme presteaza decent pentru o caroserie care merge spre clasa crossoverelor.

Consumul obtinut in testul de peste 600 de km nu a fost unul surprinzator de mic, dupa cum ne-am fi asteptat la un automobil incadrat in gama low cost. Media a trecut de 8 litri/100 km dar am observat o setare mai buna a motorului pentru aceasta caroserie si o cutie de viteze ceva mai "lina" fata de ceea ce am intalnit pana acum in gama Logan.

Odata ce ati urcat insa la volan nu va asteptati insa la valente de off road, chiar daca garda la sol si elementele de design pot induce spre acest tip de traseu. Veti depasi uor obstacole care dealtfel sunt daunatoare masinilor de clasa compacta dar nu veti obtine usor in off road escaladarea unei pante cu inclinatie spre 20 de grade. La fel si cu abordarea virajelor. Daca Sandero are un comportament rutier usor mai sportiv decat un Logan Sedan in cazul Stepway diferenta de 2 centimetri ai garzii se simte in curbe si apare cateodata un balans usor iritant.

Ideea principala este insa pretul. Pentru 9.200 de euro cu toate taxele incluse veti obtine performante mai bune sau echivalente cu modele precum Fiat Grande Punto, VW Crosspolo sau Skoda Roomster. Dotarile sunt de baza, dar regasim aproape tot ce cauta un consumator intr-un automobil: sisteme de siguranta, radioCD cu mp3 player, climatizare si un design care s-a rupt usor de gama Logan si aduce o imagine noua.