Ofensiva a Consiliului Concurentei impotriva comertului modern: Metro, Rewe, Mega Image si Interex, investigate privind pretul de vanzare

Ziarul Financiar 10.09.2009

Consiliul Concurentei a lansat o investigatie la patru din cele mai mari retele de magazine din comertul alimentar modern, respectiv Metro, Rewe, Mega Image si Interex - grupuri care detin 40% din piata - pentru suspiciuni de practici anticoncurentiale referitoare la stabilirea unor preturi de vanzare, a anuntat joi institutia.

"Consiliul Concurentei a declansat patru investigatii privind potentiala incalcare a Legii Concurentei si a Tratatului CE, de catre comercianti cash and carry, comercianti cu amanuntul si furnizori de produse alimentare. Investigatiile privesc posibile intelegeri anticoncurentiale intre comercianti si furnizorii acestora, referitoare la stabilirea preturilor de vanzare sau de revanzare, cu potentiale efecte asupra bunastarii consumatorilor finali", se arata intr-un comunicat al institutiei.

"Prima investigatie vizeaza societatile membre ale grupului Metro (Metro Cash & Carry Romania SRL, real, -Hypermarket Romania SRL, MGB Metro Buying Group SRL) si furnizorii acestora. Cea de-a doua investigatie are in vedere societatile grupului Rewe (Selgros Cash & Carry SRL si Billa Romania SRL), in timp ce a treia si a patra privesc societatile Mega Image, CDE R Interex si furnizorii acestora", se precizeaza in comunicat.

Potrivit autoritatilor, sanctiunea maxima poate consta intr-o amenda de 10% din cifra de afaceri, insa companiile care colaboreaza in cadrul investigatiei pot obtine imunitate sau o reducere a sanctiunii.