Vanzarile producatorului Santal au scazut cu 20%

Autor: Mihaela Popescu 03.06.2009
Parmalat, producatorul sucurilor Santal, a raportat vanzari de 10,1 mil. lei (2,36 mil. euro) in primul trimestru al anului, in scadere cu 8% fata de aceeasi perioada din 2008. Vanzarile companiei in euro, calculate la cursul mediu BNR, s-au diminuat cu aproximativ 20% in intervalul mentionat. Sucurile Santal aduc peste 95% din afacerile Parmalat Romania, care activeaza si pe piata laptelui UHT.
"Vanzarile de sucuri de fructe in volum ale Parmalat Romania s-au diminuat cu 9,7% in trimestrul intai din 2009, comparativ cu primele trei luni din 2008. Profitabilitatea s-a redus ca urmare a majorarii preturilor materiilor prime din cauza deprecierii monedei locale fata de euro, majoritatea materiilor fiind importate", se arata in raportul financiar al grupului italian Parmalat.
Profitul EBITDA (inainte de plata dobanzilor, impozitelor, a deprecierii si amortizarii) al subsidiarei locale s-a redus aproape la jumatate in acest interval, de la 1,9 mil. lei (0,5 mil. euro) in T1 din 2008 ajungand la un milion de lei (0,23 mil. euro) in perioada similara din acest an.
Pe piata locala, Santal este liderul segmentului juice 100% (sucuri cu continut de fruct de 100%), cu o cota de circa 20%, si concureaza cu produse precum Tymbark (Maspex), Prigat (Pepsi Americas), Cappy (Coca-Cola Hellenic) sau Granini (Carlsrom Beverages).
Parmalat activeaza si pe segmentele nectaruri, still drinks (sucuri cu continut redus de fructe, sub 25%) si ice tea (ceai gata preparat).
Compania detine o fabrica pentru productia sucurilor Santal in comuna Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezent peste 15 mil. euro. Unitatea de productie a fost inaugurata in 1996, la cinci ani dupa intrarea Parmalat pe piata locala cu sucurile Santal.