Noul sef al GM este de acord cu un faliment rapid

Autor: Catalina Apostoiu 05.04.2009

Celebrul producator auto american se poate revitaliza doar prin faliment.



 
Fritz Henderson, noul director executiv al gigantului auto General Motors, a adresat cel mai puternic mesaj de pana acum detinatorilor de obligatiuni GM si sindicatelor, spunand ca un bilant contabil curat „nu este negociabil" si ca acesta ar putea fi obtinut la fel de bine prin faliment, scrie Financial Times.
„Multi au spus «ei bine, guvernul nu ar permite niciodata acest lucru», dar este foarte clar ca nu este cazul", a declarat Henderson referindu-se la posibilitatea unui faliment al companiei. „Iar daca inca mai aveti indoieli, ascultati-ma: vom realiza acest obiectiv intr-un fel sau altul, iar celor care isi spuneau ca falimentul nu va avea loc le spun ca acest lucru s-ar putea intampla, dar compania isi va atinge obiectivele. "
Henderson, care a lucrat in cadrul GM timp de 25 de ani, fiind desemnat in pozitia de director executiv al companiei dupa ce echipa Trezoreriei care se ocupa de redresarea industriei auto i-a cerut lui Rick Wagoner sa se retraga din functie cu o saptamana in urma, va trebui ca pana pe 1 iunie sa-i convinga pe creditorii carora GM le datoreaza 27 mld. dolari sa accepe o fractiune din aceasta suma in cadrul unui proces de restructurare. De asemenea, Henderson cere sindicatelor sa micsoreze costul beneficiilor pentru angajati inainte de data limita impusa de guvern. Guvernul a intervenit in forta in cadrul GM, mentinand deschisa posibilitatea realizarii unei injectii de cash chiar mai ample decat cea de 16,6 mld. $ solicitata de companie.
„Guvernul spune ca nu doreste sa administreze compania", a subliniat Henderson. El sustine ca restructurarea GM in afara falimentului ramane optiunea sa preferata, insa comentariile sale semnaleaza o mai mare disponibilitate de a lua in considerare falimentul decat cea a predecesorului sau.
Anuntul privitor la un plan al companiei de a se imparti in doua a sporit nesiguranta privind viitorul companiei.