Targ: Construct Expo, parasit de vizitatori

Ziarul Financiar 25.03.2009
Targul de constructii Construct Expo Antreprenor, care a avut loc la Romexpo intre 3-7 martie, a fost aproape gol, din cauza interesului scazut al vizitatorilor pentru materiale de constructii, in conditiile in care consumatorul final culege informatiile de pe internet, iar intalnirile de business s-au redus din cauza crizei.
"Este foarte gol, cand am ajuns dimineata ne-am speriat", au declarat reprezentantii producatorului belgian de var Carmeuse, care vine de doi ani de zile la targ. Numarul producatorilor mari s-a redus simtitor, iar marimea standurilor s-a micsorat fata de anul precedent. De altfel, fata de anul trecut numarul expozantilor la targurile Construct Expo Antreprenor si Romtherm este cu 15% mai redus in acest an, iar suprafata alocata a scazut cu 25%. Suprafata ocupata de ofertele expozantilor este de 16.000 mp, din care 13.000 mp in interior si 3.000 mp pe platformele exterioare. "Nu mai sunt standuri mari cu doua etaje asa cum erau in alti ani sau cum am vazut la alte targuri din strainatate. S-a schimbat conceptul de targ, este mai mult axat pe business. Nu mai sunt distribuite pliante cu preturi, ci doar prezentari de concepte, pentru ca clientul final se poate informa acum de pe internet in cazul in care doreste sa afle informatii mai amanuntite", spune Misu Chiruc, directorul executiv al Plannja Romania, subsidiara locala a producatorului suedez de profiluri metalice Plannja. Cu toate ca numarul expozantilor a scazut, Romexpo nu a redus preturile pentru inchirierea spatiilor, care se ridica la circa 100-150 de euro/ metrul patrat, potrivit expozantilor. La editia din acest an a expozitiei circa 50% dintre expozanti au fost din strainatate, din circa 19 tari.