Aerotravel se asteapta la stagnarea afacerilor, dupa cresteri de 20% in ultimii patru ani

Autor: Mirabela Tiron 24.02.2009
Aerotravel Lufthansa City, unul dintre cei mai importanti tour-operatori de pe piata, companie detinuta de Mihai David, asteapta anul acesta stagnarea afacerilor, dupa ce in ultimii patru ani a inregistrat cresteri de peste 20%. "Cifra de afaceri inregistrata la sfarsitul anului trecut a fost de 35 de milioane de euro, sub cifra bugetata, insa dat fiind conjunctura economica actuala consideram acceptabila o scadere sub 3%", a declarat Claudia Stan, marketing manager al companiei. Ea a mai adaugat ca anul acesta, pe baza unui management efectiv al costurilor, compania va mentine veniturile la nivelul anului trecut, fara a inregistra scaderi. "Cel mai probabil ne vom confrunta anul acesta cu o situatie nemaiintalnita pana acum, stagnare sau chiar scaderea pietei de turism", a declarat ea. Claudia Stan a adaugat ca in ultimii 11 ani de activitate compania a avut cresteri ale vanzarilor de la un an la altul. "In ultimii 3-4 ani au fost cresteri de cel putin 20% pe an. Criza economica a redus acea perioada tampon in care ne-am fi adaptat treptat la o piata care ar fi avut o descrestere graduala cu doar cateva procente anual", a spus ea. In ianuarie anul acesta vanzarile agentiei s-au diminuat usor, comparativ cu aceeasi perioada anul trecut, potrivit Claudiei Stan. Cele mai mari incasari, de 27 milioane de euro, au fost generate de vanzarea biletelor de avion. Printre cei mai mari clienti ai companiei se numara producatorul de anvelope Michelin si grupul petrolier rusesc Lukoil. Aerotravel Lufthansa City Center are sapte din opt agentii afiliate la reteaua Lufthansa City Center, unul dintre cele mai importante lanturi internationale de agentii de turism, cu peste 500 de birouri in 44 de tari.