Publisherul FT castiga din publicitatea pentru bunuri de lux
Autor:
Vlad Anastasiu
29.07.2008
Grupul a anuntat ca vanzarile de publicitate ale FT Publishing au crescut cu 2% sustinute de reclamele din categoriile industrial, consumer si de lux. Profitul brut s-a ridicat la 55 de milioane de lire sterline (69,7 mil. euro), comparativ cu nivelul de 35 mil. lire sterline inregistrat in urma cu un an.
Divizia FT Group, care include si ziarul Financial Times, si-a majorat profitul operational cu 15%, pana la 84 mil. lire sterline (106,5 mil. eur o).
"Este un inceput de an bun", le-au transmis analistii Citigroup investitorilor. "Pearson a avut rezultate peste asteptari, mai ales in ceea ce priveste veniturile din publicitate la FT."
In ciuda crizei economice din Statele Unite, publisherul continua sa inregistreze o crestere a vanzarilor pe piata americana. Conducerea companiei apreciaza ca vanzarile isi vor pastra trendul crescator pana la sfarsitul anului, cu atat mai mult cu cat majoritatea veniturilor companiei sunt incasate in ultimele doua trimestre ale anului, pe fondul cresterii vanzarilor materialelor educationale.
"Pearson cu siguranta ramane una dintre companiile media preferate de catre investitori", a declarat Lorna Tilbian, analist in cadrul Numis Securities din Londra, care acorda companiei britanice calificativul "cumpara".
In ultimele luni, Marjorie Scardino, directorul executiv al Pearson, s-a concentrat mai mult pe consolidarea operatiunilor educationale ale companiei si pe publicarea Financial Times, renuntand in schimb la publicarea cotidienelor in limbi straine. Anul trecut Pearson a vandut cotidianul francez Les Echos cu suma de 240 mil. euro (377 mil. dolari).