Un roman, 30 euro pe an pentru produse de ingrijire
Autor:
Cristina Stoian
11.03.2008
Consumul de produse de ingrijire personala este foarte redus in Romania in comparatie cu alte tari din Eropa Centrala si de Est. Spre comparatie, ungurii si polonezii aloca produselor de ingrijire personala un buget de peste doua ori mai mare, de 70 de euro si respectiv 71 de euro anual.
Daca ne raportam la Franta, decalajul este si mai mare, consumul fiind de aproape sapte ori mai mare fata de cel din Romania.
Anul trecut piata produselor cosmetice a fost evaluata la 720 de milioane de euro, pentru 2008 fiind prevazuta o crestere de 10% a acesteia.
Ritmul crescut de dezvoltare al pietei produselor de ingrijire personala ii determina insa pe jucatorii de talie internationala sa priveasca Romania ca pe o piata atractiva, multi dintre ei intrand deja cu branduri importante.
Producatorul italian Fairness a incheiat un parteneriat cu compania importatoare Safilar, prin care cel din urma va distribui la nivel local brandul Genera, atat in magazinele de tip hipermarket si supermarket, cat si in locatiile din comertul traditional.
Pe langa acesta, Safilar, care ruleaza afaceri anuale de
13 mil. euro, importa si distribuie branduri ca Ambi Pur, Kiwi, Sensitive sau Humydry.