Primul operator mobil finantat din reclame are planuri mari in UE
Autor:
Gabriel Niculcea
26.06.2008
Spania si Germania sunt printre cele mai mari piete de publicitate din Europa, iar cheltuielile pentru reclame per cap de locuitor in Belgia sunt printre cele mai ridicate din regiune, a precizat cofondatorul si presedintele Blyk, Pekka Ala-Pietila.
Ala Pietila, fost presedinte al celui mai mare producator de telefoane mobile, Nokia, a anuntat ca firma sa se afla in discutii avansate cu operatori in privinta inchirierii de retele pe noile piete.
"Aceste negocieri se afla intr-o faza destul de avansata", a adaugat el.
In Marea Britanie, Blyk a incheiat contracte cu mai mult de 100 de mii de tineri prin care acestia sunt de acord sa primeasca pana la sase mesaje pe zi de la firme precum Adidas, L'Oreal sau Manchester United. Acestia dispun in cadrul intelegerii de un numar de 217 mesaje gratuite si 43 de minute de convorbiri gratuite pe luna.
Presedintele Blyk a mai mentionat ca acest tip de contracte vor fi oferite si pe pietele din Spania, Germania si Belgia. " Oferta este perceputa de majoritatea utilizatorilor ca fiind foarte atractiva, iar ca dovada este faptul ca am atins 100 de mii de clienti cu sase luni inainte de planuri", a adaugat Ala-Pietila.
Oficialii companiei din Helsinki, Finlanda, au declarat ca aceste campanii publicitare au generat rate medii de raspuns de 29 la suta comparativ cu ratele normale de raspuns din advertisingul de tip traditional ce se incadreaza in jurul a doar cateva puncte procentuale.
"Comunicarea tinerilor intre 16 si 24 de ani se bazeaza in primul rand pe SMS-uri, iar acest lucru reprezinta un foarte bun canal de reclame", a adaugat Ala-Pietila.
Potrivit unor studii, reclamele prin intermediul telefoniei mobile vor genera venituri de pana la 24 de miliarde de dolari.