Rata de succes de 95% pentru francizele din Romania

Autor: Mirabela Tiron 20.06.2007
Afacerile in franciza de pe piata romaneasca au o rata de succes de 95%, superioara celei europene, de numai 89%, a declarat ieri Razvan Blid, Managing Partner la firma de consultanta CHR Consulting, la lansarea suplimentului "Francize de top 2007", realizat de revista Capital in colaborare cu CHR Consulting. Explicatia este ca sistemul de franciza nu are inca un istoric in Romania. Rata de succes este un indicator international care ilustreaza cate din afacerile demarate in franciza rezista pe piata la sfarsitul primelor 12 luni de operare. Industria de francize in Romania va atinge anul acesta 1,25 miliarde de euro, cu 25% mai mult decat anul trecut, ca urmare a extinderii afacerilor in franciza dar si a cresterii businessului pentru francizele deja existente. Val oarea se refera la cifra de afaceri generata de toate companiile in sistem de franciza. In Romania exista 282 de branduri francizate, din care doar 76 autohtone. Printre cele mai puternice francize autohtone se numara: Romstal (instalatii sanitare), Agroland (firma agricola), Turabo Cafe (retea de cafenele). In ceea ce priveste ponderea domeniilor de activitate, retailul si serviciile detin 98%.