MTV, RealNetworks, Verizon si Vodafone se aliaza impotriva iTunes

Autor: Sabin Popescu 22.08.2007
MTV Networks, o divizie a gigantului media Viacom, intentioneaza sa incheie un parteneriat cu RealNetworks, care urmareste fuzionarea serviciilor de muzica oferite de cele doua companii - Urge si Rhapsody - in incercarea de a ataca suprematia Apple pe piata muzicii digitale, scrie presa internationala. Verizon si Vodafone au fost de acord sa devina distribuitori mobili pentru acest nou serviciu, care va fi gestionat de catre Michael Bloom, in prezent directorul executiv al MTV Urge. In urma cu an, MTV a starnit interesul analistilor, incheind un parteneriat cu Microsoft pentru a contracara serviciul iTunes de la Apple, insa serviciul Urge a dat gres. Acest lucru se poate datora in mare parte datorita produsului Microsoft Zune, care a captat atentia gigantului producator de software, insa unii analisti sunt de parere ca nici MTV nu a investit prea multe resurse in Urge. Rea lNetworks, operatorul serviciului Rhapsody, nu a reusit sa faca fata competitiei din partea iTunes, care recent a anuntat ca a vandut peste trei miliarde de cantece, devenind al treilea mare retailer de muzica din SUA, dupa Amazon si Target.