Retailerul Cora a cumparat un teren de peste 5 hectare in Constanta si vizeaza alte locatii

Autor: Mihaela Popescu 12.10.2007
Reteaua de hipermarketuri Cora, care detine in prezent trei magazine pe piata locala, a achizitionat un teren de peste 5 hectare in zona centrala a orasului Constanta si se afla in negocieri avansate pentru alte locatii noi, potrivit datelor comunicate de reprezentantii companiei.
Pe piata din Capitala, unde Cora detine doua magazine in prezent, reteaua va deschide anul viitor o unitate in cadrul mallului Sun Plaza din Berceni si va investi in extinderea cu 3.300 de metri patrati a galeriei comerciale din Cora Lujerului.
Tot in Constanta, retailerul Kaufland a deschis in aceasta primavara un hipermarket cu o suprafata de 6.500 de metri patrati pe un teren de aproape doua hectare situat in centrul orasului, investind 7 mil. euro. Inv estitia Cora intr-un hipermarket de circa 14.000 de metri patrati si o galerie comerciala pe un teren in interiorul orasului Constanta ar putea fi estimata, astfel, la
20-25 mil. euro.
Orasul a fost vizat de aproape toti jucatorii mari din retailul FMCG (bunuri de larg consum), anul trecut fiind deschise primele hipermarketuri Carrefour si Real in Constanta. Francezii de la Carrefour au mers pe parteneriatul cu dezvoltatorul imobiliar Catinvest, care a construit centrul comercial Tom la marginea orasului, un proiect de 40 mil. euro. Investitia Carrefour s-a ridicat la 20 mil. euro.
La randul sau, Real Hypermarket a deschis al doilea hipermarket al retelei pe piata romaneasca la Constanta, intr-o zona comerciala aflata la iesirea din Constanta spre Mangalia, care mai include un centru de distributie Metro Cash&Carry si un magazin de bricolaj Praktiker.
Metro Cash& Carry a mizat si el pe dezvoltarea turistica a litoralului si a investit 15 mil. euro in deschiderea celui
de-al doilea centru de distributie al retelei in Constanta, la finele anului 2004. Zonele cu potential turistic mare sunt inca vizate de Metro Cash&Carry Romania, insa compania nu a anuntat noi deschideri pentru urmatorii ani.
Si retailerul Selgros Cash&Carry detine o unitate in orasul Constanta, inaugurata in anul 2004.
In plus, francezii de la Auchan au anuntat deschiderea unui hipermarket la Constanta anul viitor, printr-un parteneriat cu un dezvoltator imobiliar. Reprezentantii Cora au mai declarat ca analizeaza in prezent si alte locatii pentru extinderea retelei.
La inceputul acestui an, Jerome Peyrard, directorul de dezvoltare al hipermarketurilor Cora pentru Romania si Ungaria, spunea ca reteaua nu va accelera ritmul de extindere pe piata, dezvoltarea fiind influentata de preturile prea mari ale terenurilor si de imprevizibilul pietei imobiliare. Retailerul vizeaza in principal locatii in interiorul oraselor mari.
Anul trecut, cele trei hipermarketuri Cora au inregistrat vanzari de 300 mil. euro, in crestere cu 70% fata de valoarea din 2006, in conditiile deschiderii unui magazin la Cluj-Napoca in toamna lui 2006.
Profitul net al companiei s-a dublat in aceasta perioada, de la 2,4 mil. euro in 2005 la 5,4 mil. euro anul trecut.
Cora se numara printre retele internationale de comert modern intrate primele pe piata romaneasca, alaturi de Metro Cash& Carry, Selgros, Carrefour sau Billa. Romania Hypermarche, compania care opereaza magazinele Cora, apartine grupului francez de comert Louis Delhaize. Acesta este prezent pe piata locala si cu divizia de magazine cu discount Profi, care va ajunge la vanzari de 100 mil. euro la finele anului.
Pe piata romaneasca, cele doua retele ale grupului Louis Delhaize detin o retea comuna de achizitii, Provera Romania.
Louis Delhaize este al patrulea mare jucator din comertul cu bunuri de larg consum din Romania, dupa Metro, Rewe si Carrefour, potrivit datelor raportate de companii pentru 2006.