EvZ: Romanii dau banii pe informare si pe crearea statutului social

Ziarul Financiar 23.10.2007
Suntem "mana larga" atunci cand cumparam televizoare, casetofoane si automobile, dar ne intereseaza mai putin confortul casnic: aspiratoare si masini de spalat, arata Evenimentul Zilei.

Romanii cumpara informare si sunt zgarciti atunci cand dau banii pe confortul casnic.

O arata un studiu al Institutului National de Statistica, care analizeaza bunurile pe care romanii le au in casa: doua casetofoane si cel putin un televizor in medie in locuintele noastre, in timp ce doar jumatate din gospodarii au cate un aspirator.

Vanzarile ridicate de electrocasnice indicate de producatori in ultimii ani se regasesc intr-un grad mai mare de inzestrare a romanilor cu bunuri durabile, insa nu pentru toate categoriile de produse: daca frigidere sau aragaze exista in aproape toate casele (97,5 si respectiv 95,5 de produse la 100 de gospodarii), doar trei sferturi din locuintele romanilor au masini de spalat. EvZ