Indienii de la Tata lanseaza masina de 2.500 de dolari

Ziarul Financiar 10.01.2008
Tata Motors, principalul candidat in achizitia Land Rover si Jaguar, sau lansat azi in cadrul Salonului Auto de la New Dehli, cel mai ieftin automobil din lume, Tata Nano, al carui pret de 2.500 de dolari reprezinta jumatate din cel anuntat initial pentru proiectul Dacia Logan, cea mai bine vanduta masina low-cost la nivel mondial.

Principalul target al celor de la Tata il reprezinta cei care in prezent in India detin un scuter sau o motocicleta ? pretul modelului Nano fiind comparabil cu cel al unui vehicul cu doua roti.

Automobilul este echipat cu un motor de 0,7 litri (ceva mai mic decat cel care echipeaza un Daewoo Matiz), care dezvolta 33 CP, care potrivit reprezentantilor companiei indiene va avea o viteza maxima de peste 100 km/h. Sur priza din partea constructorului indian reprezinta faptul ca propulsorul respecta normele de poluare Euro 4.

Potrivit presei internationale, targetul pentru Tata Nano este de 500.000 de unitati pe an, vanzarile urmand a incepe in a doua jumatate a acestui an.

Ca urmare a lansarii, actiunile Tata Motors au urcat cu 1,8% la bursa din Mumbai.