Actionarii germani au mai adus 56 mil. euro la capitalul Kaufland

Autor: Mihaela Popescu 24.01.2008
Reteaua de hipermarketuri Kaufland Romania si-a majorat capitalul social cu 180 mil. lei (aproape 57 de mil. euro, potrivit cursului de la data majorarii), pana la 1,3 miliarde de lei (peste 345 mil. euro), printr-un aport in numerar al asociatilor, conform informatiilor publicate in Monitorul Oficial.
Kaufland face parte din grupul german Lidl&Schwarz care a mai realizat o majorare importanta de capital in cadrul subsidiarei din Romania la finele anului 2006, printr-un aport de aproape 120 mil. euro. La inceputul anului trecut, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a aprobat un credit de 100 mil. euro solicitat de Lidl&Schwarz pentru extinderea retelei Kaufland in Romania. Compania dezvolta o retea de hipermarketuri cu suprafete de vanzare intre 3.000-5.000 de metri patrati si cu politica de discount, avand planificata extinderea pana la 50 de unitati in urmatorii ani.
De la inaugurarea primului magazin, in 2005, Kaufland a fost una dintre cele mai dinamice retele de retail pe piata locala. Compania Kaufland Romania a inregistrat vanzari de 232 mil. euro in anul 2006, cu 17 unitati operationale. In prezent, reteaua opereaza 31 de magazine.