Profitul Yahoo scade, dar depaseste previziunile analistilor

Autor: Ionut Mustata 25.01.2007
Yahoo, cel mai mare portal de Internet din lume, a raportat o scadere de peste 60% a profitului din trimestrul patru fata de perioada similara din 2005, ca urmare a costurilor ridicate ale optiunilor acordate angajatilor si a profiturilor mici returnate de investitii, scrie presa internationala.
Profitul Yahoo inregistrat in trimestrul incheiat la 31 decembrie a fost de 269 mil. dolari (206 mil. euro), fata de 683 mil. dolari (584 mil. euro), raportate in aceeasi perioada din 2005. Veniturile companiei au fost de 1,7 mld. dolari (1,3 mld. euro) sau 1,2 mld. dolari (0,9 mld. euro) excluzand costurile de achizitie de trafic web - comisioane impartite impreuna cu partenerii de continut. Analistii estimau pentru trimestrul patru un profit de 13 centi per actiune si venituri de 1,22 mld. dol ari (930 mil. euro), excluzand costurile de achizitie de trafic.
In ceea ce priveste trimestrul in curs, oficialii Yahoo preconizeaza venituri de 1,12 - 1,23 mld. dolari (860 - 945 mil. euro) - excluzand costurile de trafic, si 4,95 - 5,45 mld. dolari (3,8 - 4,2 mld. euro) pentru intregul an. Conform Nielsen/NetRatings, numarul cautarilor pe motorul de cautare Yahoo a crescut cu peste 30% in ultimul an, oferind companiei o cota de piata de circa 24%, in timp ce Google detine 50,8%.