Salonta, plus de 75%

Autor: Diana Tudor Stoica 30.03.2007

Fabrica de mezeluri Salonta, detinuta de actionarii producatorului de vinuri Murfatlar, a inregistrat anul trecut o crestere a cotei de piata cu patru procente, pana la 12,6%.
Potrivit reprezentantilor companiei, doar in ultimul trimestru al anului trecut Salonta a obtinut o crestere de un procent pe fondul cresterii vanzarilor de produse premium.
Producatorul de preparate din carne a inregistrat de asemenea si o crestere a vanzarilor cu 75%, ca rezultat al promovarii brandurilor si al eficientizarii distributiei in toate regiunile tarii prin cresterea numarului de magazine unde produsele sunt prezente. Salonta a investit anul trecut peste 1,2 milioane de euro in retehnologizarea fabricii pentru a mari capacitatea de productie.
Portofoliul Salonta include mezeluri premium in categoria crud-uscate, printre care cele mai cunoscute produse numarandu-se salamurile Paradis, Salamul de Sibiu sau carnatii Paprika si Plai.
Fabrica Salonta face parte din Principal Company, companie care detine inca o fabrica de mezeluri in comuna Filipestii de Padure, judetul Prahova. Actionarul majoritar al celor doua firme este compania Signus Romania Distribution, distributor al companiei Euroavipo, care detine actiuni la producatorul de vinuri Murfatlar.
Principalii jucatori din piata preparatelor din carne, estimata a avea o valoare de aproximativ un miliard de euro, sunt CrisTim, Aldis, Caroli, Tabco-Campofrio si Angst.