Lekkerland a triplat afacerile Macromex Convenience dupa preluare
Autor:
Mihaela Popescu
19.04.2007
Lekkerland a extins anul trecut activitatile fostei companii Macromex Convenience pe doua canale de distributie din retailul modern, hipermarketuri si magazine discounter, estimand ponderea acestora in totalul volumului de marfa distribuita la 15%, pentru anul 2006.
Macromex Convenience, divizia companiei Macromex specializata in distributia pe canalul convenience (magazine de proximitate), avea in 2005 aproximativ 95% din numarul de clienti reprezentat de magazine din benzinarii, potrivit datelor companiei. Reprezentantii Lekkerland estimau ca cele mai mari cresteri ale volumelor distribuite de companie vor veni de pe categoriile de produse alimentare.
Ponderea segmentului food (alimentar) in cifra de afaceri a companiei era de aproximativ 40% in 2006, restul fiind reprezentat de produsele nealimentare (27%) si de tutun (33%).
Lekkerland Romania s-a mutat recent intr-un depozit de capacitate dubla la Chiajna, (langa Bucuresti). O alta directie de dezvoltare a companiei este largirea portofoliului de produse distribuite, de la aproximativ 2.000 de articole in anul 2006 la un numar aproape dublu in urmatorii ani, potrivit planurilor Lekkerland. Distribuitorul ajunsese in urma cu aproximativ 6 luni la un numar de 2.700 de produse in portofoliu.
Magazinele convenience (benzinarii, magazine cu program non-stop) reprezinta aproximativ 8,5% din numarul magazinelor din comertul cu bunuri de larg consum, potrivit datelor de la sfarsitul anului 2006 ale companiei de cercetare de piata MEMRB Retail Tracking Services.
Lekkerland Romania apartine grupului german Lekkerland, specializat in distributia de bunuri de larg consum in magazine din segmentul convenience.
"In Europa de Est (Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Polonia) se inregistreaza in continuare o crestere deosebita, ceea ce corespunde asteptarilor firmei. Luand in considerare achizitiile companiilor din Romania si Polonia, cresterea cifrei de afaceri este de 27% in 2006 fata de 2005, pana la valoarea de 764 mil. euro in Europa de Est", au declarat reprezentantii companiei germane Lekkerland.
Cifra de afaceri a grupului Lekkerland a crescut cu 16,2% anul trecut fata de 2005, pana la valoarea de 10,55 mld. euro.
Investitia in dezvoltarea afacerilor pe piata locala se va ridica in urmatorii ani la cateva milioane de euro, incluzand echipamente si sisteme specifice operatiunilor Lekkerland, potrivit reprezentantilor Lekkerland.
Printre cele mai mari companii de distributie a produselor FMCG (bunuri de larg consum) din Romania se mai numara Interbrands Marketing& Distribution, Top Brands Distribution, Aquila Group sau Macromex.